winkelen in cairo

• melanie

ik vertrek over een paar dagen naar cairo en vroeg me af waar je het leukst kan winkelen. verder wil ik ook graag naar een mooie mall…

wat ik onder leuk winkelen versta is: goedkoop, gezelligheid, zo weinig mogelijk opdringerigheid.

• Carla

Er is een hele mooie shopping mall in Heliopolis, City Stars. Je kunt hier echt alles vinden. Ook de grote kleding merken zitten er. Er is een foodcorner. Meer dan 1 dag kun je hier wel doorbrengen.

• melanie

is het makkelijk met de taxi te doen?en is het erg duur?

• Petr@work

Je bent én buitenlands, én je wilt naar City-Stars, dat is dus driedubbel taxitarief. :)

Verder is het winkelcentrum inderdaad groot en vrij modern, maar tegelijkertijd ook duur, de meeste Egyptenaren kunnen er alleen maar kijken, en niet kopen.

Wat ik zelf leuker vindt, maar wat gewoon een winkelgebied is in plaats van een mall, is Roxy. (Heliopolis)

• melanie

kan je iets meer over roxy vertellen??

• Petr@work

Roxy is een wijk, die je zou kunnen vergelijken met een stadscentrum hier. Er zijn van allerhande soorten winkels, wat koffieshops, restaurants e.d.

Het is wat meer Egyptisch als Citystars.

• Carla

Het is makkelijk met de taxi te doen. De gele taxi's werken met een taximeter. Bij de zwart/witte taxi's moet je vooraf de prijs afspreken. Ligt aan waar je vandaan komt maar ca LE 40 ongeveer 5 euro ben je wel kwijt globaal en afrekenen doen je door het raampje nadat je bent uitgestapt.