hallo,
hoe is het weer eind december kun je nog lekker op het strand liggen en is het s'avonds koud…..
we zijn errug benieuwd……….
ja hoor sebas en erik, overdag kun je over het algemeen genomen best lekker op het strand en/of aan het zwembad liggen. Uit de wind kan het ‘s middags zelfs best heet zijn. In de namiddag, als de zon zakt, koelt het snel af en kan er plotseling een wind opsteken. Voor de koele avonden is een vest of trui aan te bevelen. ’s Nachts kan het koud zijn. De dagen zijn kort. Rond 5 uur 's middags is het, net als hier, al donker. Gezellige avonden met veel lichtjes. Fijne vakantie. Wij gaan elk jaar met de kerst, zo ook dit jaar (op 21 december).
2 jaar geleden waren we rond de jaarwisseling in Cairo en Sharm, dit jaar gaan we (de 20e) ondermeer naar El Gouna (dicht bij Hurghada dus). We zaten de vorige keer ‘s morgens rond half 9 buiten te ontbijten en met de jaarwisseling zelf middernacht met een vest aan in een grote ’open' tent. Bij Hurghada schijnt vaak meer wind te zijn, dus een lekkere ruime trui, vest of zomerjack nemen wij voor de avonden mee. Doorgaans ben je 's avonds meer binnen of op gezellige plaatsjes waar het niet zo snel echt koud wordt…
Overigens hebben we destijds wel 1 dag met REGEN meegemaakt. Al zou ik het geen regen noemen, maar een lauwe douche.
tips om te doen.
ik zou gaan duiken wij duiken al jaren bij voodoo dat zijn nederlanders en het is super gezellig. Ik weet niet in welk hotel je zit maar je kunt erg lekker eten en de koffie bij costa koffie is heerlijk en je hebt een heerlijke ijswinkel. verder is het onderwaterleven leuk dus lekker veel zwemmen
wij gaan met onze famillie dit jaar voor het eerst met een cruise op 25 December 2009 t/m 02 Januari zou mij iemand kunnen vertellen die al vaker is gegaan of het handiger is hier egytisch geld te nemen of kan men aan vaste land gewone gaan omzetten bij een bank ik weet dat wij op de boot met EUR kunnen betalen ??????
en wie heeft voor ons nog handige tips????????????
graag een reactie op willcurfs@home.nl
will.curfs Schreef:
> zou mij iemand kunnen vertellen die al vaker is
> gegaan of het handiger is hier egytisch geld te
> nemen of kan men aan vaste land gewone gaan
> omzetten bij een bank ik weet dat wij op de boot
> met EUR kunnen betalen ??????
Ik ben afgelopen oktober voor het laatst geweest, toen kreeg je voor 100 euro op Schiphol 650 pond, en in Egypte 800, dus de keuze lijkt me niet moeilijk.
Succes, Jan.
Het is lekker weer daar, maar 's avonds is het heel vroeg donker(17.00 uur) en koelt het af.Ik neem altijd een vest mee.Het zeewater is ook lekker, maar ik vond vorig jaar het zwembad koud.Wij vertrekken op 17-12 weer naar Hurghada.Let ook op met de visum deze kun je goedkoper halen op de luchthaven(lees de reactie bij visum)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?