Veredelde vuilnisbelt

• Belinda

Hallo allemaal,

Ik ga 18 november naar Dahab en nu noor ik opeens van iemand dat Dahab een veredelde vuilisbelt is……….

Waar slaat dit op?? Heb hier nog niemand over gehoord……

Groetjes Belinda

• Miriam Kok

Hai Belinda,

Ik vind Dahab één van de fijnste plekken in Egypte, echt waar!

Het is er heel relaxt, leuke restaurantjes en winkels, gezellige lounge plekken en hele aardige mensen. Het is er misschien niet zo schoon als in NL maar met een Egyptische slag die zonder smetvrees zeker te verdragen is.

Je kan er lekker snorkelen, duiken, misschien nog naar de Coloured Canyon voor een mooie wandeling. Volgens mij ga je het er hartstikke leuk hebben.

Alle goeds en geniet ervan.

Groet uit Luxor,

Miriam

• Belinda

Ha Miriam,

Zulke verhalen hoor ik dus meer over Dahab en vandaar dat ik ook gewoon geboekt heb.

En dan denk ik ook…veredelde vuilnisbelt…tsja het is nooit zo als in Nederland hé dat weet je toch van te voren….

Ach er zijn altijd mensen die overal een probleem in zien.

Zo hoorde ik ook van diezelfde persoon dat je de mannen niet recht in de ogen mag aankijken anders ben je uit op sex!

Ik ga lekker genieten en misschien nog een leuke excursie doen.

Bedankt voor je reaktie

• Wilma V.

Klinkklare onzin dat Dahab een veredelde vuilnisbelt is. Waar is dit op gebaseerd?

Ik ben het helemaal eens met wat Miriam schrijft en kan je zeggen dat Dahab mijn lievelingsplaats is aan de zee is. Zo relaxed, (nog?) niet zo grootschalig en…….probeer je gewoon niet te ergeren als het met een aantal dingen er anders aan toe gaat dan in Nederland. Relativeer, heb respect en met een grap en een grol kom je ook al een heel eind.

Doe maar de groetjes aan “mijn kids” Hannah en Hadicha, langs het boulevardje kom je ze ongetwijfeld tegen.

Veeeeeeeeeeeel plezier!

• Alice

Is dat niet overal zo??? of je nu naar Egypte,Turkije of Tunesie gaat het is nergens zo als in nedeland, maar om daar nu zo'n ophef over te maken….. gewoon flauwekul hoor toen we jaren geleden in Spanje waren lag er ook wel zwerfvuil op de straten. Nee hoor gewoon lekker genieten in het heerlijke Egypte van alles wat dit land aan schoonheid bied zon,zee, strand een een keur van cultuur. veel plezier.

• Gerrit Muyen

Nou ik moet zeggen dat in Dahab geen verschil is met andere steden in Egypte.

Het heeft alleen een wat dorpse karakter en ik vindt het één van de beste plaatsen om te verblijven. het is er niet ze druk, bijna geen all-inn hotels. Dat heb is trouwens ook niet nodig, het eten is er zo goedkoop.

Dahab is typisch een stad dat voor duikers en snorkelaars ideaal is het rif ligt voor de deur.

in september zwommen er zelfs dolfijnen!

je kunt een en ander op mijn weblog bekijken.

htt://gerrit.aroundtheglobe.nl.