Restaurants in Luxor

• Arda

Hallo,

In januari gaan we naar Luxor toe voor 8 dagen. We verblijven in hotel Mercure (volgens de vakantiereiswijzer.nl een prima hotel)

Wie o wie weet er leuke restaurantjes in Luxor en evt leuke barretjes?

We hebben al heel veel gezien in Luxor wat betreft toeristische trekpleisters, maar als er nog mensen een goede tip hebben…

groet,

Arda

• Miriam Kok

Hai Arda,

Leuk dat je in januari naar Luxor komt en je klinkt als een ervaren Luxorganger :-)

Qua restaurantjes is Sofra goed en leuk (niet ver van het treinstation), the Lantern (in de straat tegenover Lotus hotel) is mijn persoonlijke favoriet en Taste of India (zit in straat van St. Joseph hotel), heeft heerlijk Indiaas eten. De eerste twee zijn ook zeker goed van prijs, de laatste is iets duurder.

Op het gebied van barretjes ben ik niet heel erg thuis, maar de verwarmde terassen van Metropolitan (aan de Nijl) blijven het ook in de winter goed doen.

Veel plezier!

Groet uit Luxor,

Miriam

• Arda

Haha, nou dat valt alles mee hoor met de ervarenheid…;-)

kun jij een indicatie geven van de prijzen in de restaurantjes?

Groetjes Arda

• Miriam Kok

Pfoehh, ja dat hangt er natuurlijk ook vanaf wát je wilt eten, vlees en vis is duurder dan kip, en vegetarisch is het goedkoopst.

Maar om een indicatie te geven, een hoofdmaaltijd in Sofra en The Lantern zal rond de 40 à 50 LE liggen (exclusief drankjes), in Taste of India kom je dan niet onder de 70 à 80 LE (ook zonder drankjes). Maar ja, 75 LE is op dit moment 10 euro, dus die prijzen dat maakt denk ik niet heel erg veel uit.

Veel (eet)plezier!

Groet uit Luxor,

Miriam

• amj

Ga elk jaar 2 maal naar egypte tussen luxor en aswan maar ik denk niet dat je buiten de hotels in luxor moet gaan eten, welk hotel je dan kiest maak niet zoveel uit. Een aanrader en niet te duur is iberotel luxor( vroeger sofitel)

Loop maar eens door de souk dan kan je zien waar het eten zoals vlees, vis

groente enz door de restaurants voor de egyptenaar ingekocht worden.

doe dit eerst voordat je zomaar een restaurantje ingaat

LET OOK OP dat je flessen drinken echt nog dicht zijn, geld ook voor blikjes drinken. zelf openen is het beste. Veel plezier daar

• monica

Sorry hoor maar ik kan het niet laten om op dit bericht te reageren.

Wij zijn net eergisteren terug gekomen uit luxor.

Tijdens ons verblijf hebben wij meerdere malen bij mensen thuis gegeten.

Waaronder vis en kip en diverse heerlijke groenten zoals courgette en bloemkool a la egypte. Hiervan zijn wij niet ziek geworden, dus het is kul om te zeggen dat je niet buiten je hotel kan eten.

Wij zijn 1 dag met een 5 sterren boot ( de Lotus van Iberotel, voormalig Novotel en niet Sofitel) naar Danderra gevaren. 's Middags kregen wij hier een buffet aangeboden wat uit diverse soorten eten bestond. Rond half zes werd mijn man doodziek en de resterende 2 uur hebben wij naast de wc doorgebracht. Tijdens deze 2 uur werden er meerdere mensen ziek. Iberotel is een zeer goed hotel maar ook daar kan het dus fout gaan. Gelukkig hadden wij het beruchte midddel Antinal bij ons en na een kuurtje ging het weer.

De adressen die Miriam vermeld zullen zeker goed zijn. Daar kan je ook Jamboree wel een beetje bij zetten en tegenwoordig is het eten in Nile Valley hotel op de West Bank van zeer goede kwaliteit.

• inge

Hai

Monica heeft gelijk, je kunt goed bij de mensen thuis eten. Wij zijn in iedergeval er nooit ziek door geworden. Die restaurantjes die Miriam aangeeft, zijn ook onze favorieten, vooral Sofra!

Als bar wil ik je graag ons adres geven, wij hebben buiten het centrum een coffee shop in een rustige typische egyptische wijk.

Lekkere muziek eventueel poolen of de wii-play of gewoon rustig lounge. Het heet: by Fox en zit op de weg tussen ACE en Brooks hospital in de wijk El khataba.

Misschien tot ziens, maar in ieder geval een prettige vakantie!

gr. Inge

• Alexander1

Het beste restaurant is: Deans Bistro (tegenover Lotus)

En kok (een Engelsman) is een apart figuur, maar

hij kan wel het beste koken tegen de beste prijs.

Sofra is van Nederlanders… weer 123 niet wie… maar die komen in deze reacties wel te voren ;-)

heb ik nog niet gegeten maar ga ik wel doen

Snops & lantaarn zijn duur en vieze keukens.

In karnak heb je een goed Duits restaurant “Gerda's Place” erg lekker en erg goedkoop (tegenover hilton hotel)

• lotus restaurant(eigenaar albert ned.)

ik wil even reageren op dit bericht het is zeker niet waar dat je buiten de hotels en boten niet moet gaan eten

we wonen nu hier 3 jaar en hebben zelf lotus restaurant in de shoukh street al onze groente komt vers van de markt en de groente wordt minimaal twee maal gewassen voor het wordt verwerkt het vlees komt vers van de slager.

de flessen water zijn verzegeld en worden aan tafel geopend blikjes drinken zijn altijd gesloten. ook worden de restaurants gekeurd door de overheid en uit ervaring blijkt dat dat niet mis is. bijvoorbeeld als er ergens geen sticker op zit wordt het gelijk weg gegooid waar je bij staat en op reageren dat het net is gemaakt wordt niet naar geluisterd. mensen ga lekker uit eten buiten de hotels spaar je een hoop geld mee uit en het is lekkerder. Chef kok Albert lotus restaurant