transfer Luxor-Hurghada?

• Gerben

Wie heeft ervaring met de reis van Luxor naar Hurghada? Wij hebben een reis geboekt bij Skytours van 24 tot 31 oktober, incl. hotel Lotus, maar nu kreeg ik vanmiddag een telefoontje dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn voor de terugreis op 31 oktober. Een mogelijkheid is er om op zondag 2 november (20.55 uur) vanaf Hurghada terug te vliegen, maar we moeten zelf voor vervoer van Luxor naar Hurghada zorgen. Is dat een moeilijke reis of zijn er voldoende mogelijkheden om dat zelf te organiseren? Wat is de prijs van zo'n reis ongeveer?

Graag z.s.m. reacties want we moeten aan Skytours doorgeven of we wel of niet gebruik willen maken van de reeds geboekte vlucht.

• monica

Hoi Gerben,

Vreemde zaak hoor.

Lijkt me dat je ook bepaalde rechten hebt en als sky tours het vliegtuig niet goed geregeld heeft, moeten zij de kosten voor het reizen naar hurghada maar betalen.

Dit tripje duurt ongeveer een uurtje of 5 en kost volgens ons iets van 50 euro totaal.

Als je de reis toch boekt kun je deze trip misschien wel boeken bij de eigenaar van het hotel waar wij heen gaan. Wij zijn daar in dezelfde periode dat jullie er zijn.

Dat is het nile valley hotel aan de overkant van de nijl.

Dus aan de kant van de valley of the kings.

Je neemt de pont en gaat dan links af. Daar zie je een hotel met een dakterras.

Moet je vragen naar Hamada en die kan waarschijnlijk e,e.a. wel voor je regelen.

Je kan natuurlijk ook de reis annuleren en bij isropa boeken, die heeft in die periode ook nog een aanbieding openstaan.

Ik hoop dat je er uit komt en een prettige vakantie.

Monica

• Gerben

Hoi Monica, bedankt voor je reactie. Ik heb wel eens gelogeerd in Nile Valley, dus dat is bekend terrein. Ik zal er even over nadenken wat we het beste kunnen doen.

Nogmaals bedankt.

• Sherif // Nile Travel

Zou SkyTours die transfer laten regelen. Hun zijn verantwoordelijk voor je reis en horen je ook te helpen met je transfer. Ze werken samen met een grote lokaal agent die veel eigen bussen heeft, dus die transfer kunnen ze zeker regelen.

Groet,

Sherif

NileTravel.nl

• Ineke

Ik hoop dat deze rubriek nog gelezen wordt, want ik heb een vraag over het vervoer van Luxor naar Hurghada.

Wij willen een nijlcruise maken en daarna verlengen in een hotel in Hurghada.

maar ik zie nogal tegen de busreis op. Ik moet nogal vaak naar het toilet, dus mijn vraag is: is er een toilet in de bus? Stopt de bus regelmatig?

Is het een lange reis?

Wie kan mij antwoord geven?

Ineke

• Cis

Hoi,

ik heb 4 jaar geleden de nijlcruise gedaan met daarna verlenging in een hotel in Hurghada. De reis van Luxor naar Hurghada duurde toen ongeveer 5 uurtjes en was goed te doen. Er was een toilet in de bus en onderweg zijn we ook nog een keer gestopt. Ik zag er van te voren een beetje tegenop, maar het viel me 100% mee!!

Succes!!

Groetejs Francis

• hannekelammers@hotmail.com

Waar ergens kan je bus boeken luxor naar hurghada en vv??

• Henk (Safaga)

Dag Hanneke,

De mensen hierboven hebben het, denk ik, over een georganiseerde busreis.

Waarschijnlijk hebben ze een excursie in hun hotel geboekt.

Vanaf Hurghada kun je wel met ‘luxe’ bussen naar Caïro reizen, die je vooraf kunt reserveren.

Maar voor zover ik weet rijden die niet tussen Hurghada en Luxor.

Je zult dan met het openbaar vervoer moeten.

Spotgoedkoop maar niet comfortabel. Maar dat heeft natuurlijk ook wel iets avontuurlijks.

In beide plaatsen zijn vertrekken ze van een ‘busstation’.

De hoteleigenaar zal je vast en zeker op weg kunnen helpen.

Een privétaxi is ook een mogelijkheid, wel vooraf onderhandelen over de prijs!

Henk