Oud&Nieuw in Egypte

• saskiaterhaar

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn gezinnetje met oud en nieuw dit jaar in Egypte (Hurghada) en we zijn eigenlijk wel benieuwd of daar ook O & N gevierd wordt??

Wie kan mij daar iets over vertellen ?

Groetjes Saskia

• Henk (Safaga)

Dag Saskia,

Maak je maar geen zorgen, in Egypte vieren ze ook oud en nieuw.

Alleen doen de Egyptenaren niet zelf mee, ze wensen je al voor het nieuwe jaar “Happy New Year”.

Er wordt ook geen vuurwerk afgestoken zoals hier gebruikelijk is, maar de hotels maken er wel iets van.

Meestal met een groot buffet en de grotere hotels hebben ook vaak een show waarin allerlei artiesten optreden, van zangers en zangeressen, een buikdanseres etc. en na afloop van het georganiseerde deel kunnen de gasten zelf met de beentjes van de vloer.

Veel plezier,

Henk

• Muppie

Wij waren in Egypte met Oud en Nieuw vorig jaar en naast dat het vreselijk koud was(het jaar daarvoor ook al) 's avonds vonden wij er eigenlijk niets aan. Wij hebben er voor gekozen niet meer te gaan rond deze tijd. Het is eigenlijk iedere dag lekker aan het strand van 10 tot 15 uur.

De hotels organiseren vaak wel een leuk luxe diner maar vaak geldt voor de drankjes dat je die die avond nog zelf mag betalen na 10 uur en je wilt toch om 12 uur wat hebben om mee te toosten.