luxe hotel zonder al te veel Russen of Italianen gezocht

• Henrike

Ik ben op zoek voor de zomervakantie van 2009 naar een luxe hotel voor ons gezin met vrij jonge kinderen.

Wij zoeken rust, een huisrif, voldoende zwembaden, ruime kamers en goed eten :-)

Onze bestemming is marsa alam (lekker rustig) of sharm el sheik.

Absoluut geen Hurghada. Ik heb 15 jaar geleden 2 maanden gebackpackd door egypte en dit dorp viel erg tegen. Heb me voorgenomen daar niet meer heen te gaan. Ik denk dat dahab om ongeveer dezelfde reden erg tegen zal vallen. 15 jaar geleden stond daar nog geen enkel groot hotel of resort…..Ik heb rondgekeken op sites als tripadvisor, zoover, vakantiereiswijzer en dit forum en zie door de bomen het bos niet meer.

Ik lees veel klachten over

- overmatige aanwezigheid van italianen dan wel russen

- slecht eten (niet warm)

- ge-emmer met de zonnebedden (irritante gewoonte)

- slechte service

- niet engelstalige animatie

Nou dat willen wij dus niet …

Het mag wat ons betreft best wat meer kosten.

Wie heeft er goede tips voor een leuk hotel?

Henrike

• Gerrit Muyen

Dahab is sinds 15 jaar wel degelijk veranderd. Je vind er wel leuke hotels maar geen super de luxe hotels met 10 zwembaden. dat hoeft ook niet want de zee met een schitteren rif ligt voor de deur!

Het is er rustig. Er komen hier meest duikers en backpackers. De all in hotels die hier zijn liggen ver buiten de stad. Maar er zijn talrijke leuke restaurants aan de schitterende boulevard met goed eten voor weinig geld!

Ik kom er zojuist vandaan en er zijn niet zoveel russen!

Kijk maar eens op mijn weblog http://gerrit.aroundtheglobe.nl

• cathy

Misschien is dit iets voor jullie, heeft zeer hoge beoordelingen http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/12923/coraya-beach-resort/

• arthur N.S.

Zeker naar Melia Sinai gaan.

Alles is echt goed.

Zeer betaalbaar.

Goede Guests Relationa Manaer ( Chistina)

Mooie en schone kamers

Goed en gevarieerd eten

Rustig enterntainment, erg aardig voor kids

Niet veel Russen en/of Italianen. Goede mix van aardige rustige mensen.

etc.etc.

• Henrike

Bedankt voor jullie input!

Ik neem ze zeker mee :-)

Henrike

• Ger

Hoi,Reef Oasis Blue Bay Resort.

Zijn wij in april geweest zeer goed bevallen is pas een jaar open.

Wij zijn nu 6x in Egypte geweest maar dit hotel was zeer goed eten drinken en ook de gezelligheid voor avondvertier dat valt ons normaal altijd tegen.

Vriendelijk en gewoon veel keuze in restaurant zwembaden terrasjes

voor iets te drinken je zit niet vast geplakt aan 1 bar of 1 restaurant.

Dit is zeker een aanrader, succes met uitzoeken.

• Paola

Wij waren vorig jaar in Marsa Alam, ook daar op de luchthaven geland. Men vertelde dat er russische vliegtuigen worden geweigerd. Men wil geen taferelen zoals die o.a. in Hurghada.

In ons hotel (hartstikke superleuk Calimera Habiba Beach) zaten eigenlijk geen russen maar wel italianen. Die zaten echter allemaal aan één kant van het park ondergebracht,

Verder goed van eten en drinken. Het zeewater is er erg ondiep men kan héél ver de zee inlopen. Voor de deur ligt een rif, maar daar mag je niet in de buurt komen. 100 mtr verderop het strand is een steiger van waaraf te snorkelen is. Er is een hotelbusje wat diverse keren per dag heen en weer gaat om naar een snorkel/duikplek te brengen. Hier worden blijkbaar ook nogal eens zeekoeien gezien die daar komen grazen!

Rechtstreekse vlucht vanaf Brussel naar Marsa Alam