luxor in januari 2009

• Arda

Hi

Wie heeft er leuke ideeen voor een goed hotel in Luxor? 4 a 5 sterren?

Is de temperatuur ok in januari?

Groeten

Arda

• monica

Bij Isropa kan je losse overnachtingen boeken in diverse hotels in luxor.

Wij kiezen ervoor om niet aan drukke kant te zitten en verblijven dan in Nile valley hotel. Meer een familie hotel gerunt door Karin en Hamada, Drie sterren. Super schoon. Ze hebben hun eigen website. www.nilevalley.nl.

De meeste hotels met 4 en 5 sterren in luxor zijn goed.

Sofitel Karnak is uitstekend te noemen.

Isis hotel heb ik ook alleen maar goede dingen over gehoord.

Winter Palace is ook goed en ligt super centraal. Achter Winterpalace ligt ook een heel mooi zwembed met een schittende tuin.

Succes met je zoektocht

• Ruud

HALLO

Dat is een tijd geleden Monica,je vergeet nog bij je tips van goede hotels het Sonesta te vermelden. Wij gaan daar 27 november weer heen,en wanneer gaan jullie weer?

Groeten Ruud.

• Ruud

Hallo Arda

Januari en februari zijn de koudste maanden in Egypte,maar wat is koud. Overdag

is het tussen de 18 en 25 graden. De avonden zijn echt fris.Mocht je gaan veel plezier.

Groeten Ruud.

• Lysanne

hee,

wij zijn paar jaar geleden in Jolie Ville Mövenpick geweest. (*****)

ik geloof trouwens dat het tegenwoordig anders heet, maar dat weet ik niet zeker.

is een heel mooi hotel op een eiland, zeer vriendelijk personeel, 2 mooie zwembaden en erg lekker eten.

een echte aanrader dus!

• monica

Vooral het ijs is er heerlijk.

Lift alleen wel een beetje afgelegen, maar ja dat ligt Sofitel Karnak ook en vanaf beide hotels varen er regelmatig shuttels.

• Jody

Een hotel op de westoever is aan te raden, niet de drukte van de stad.

Nile Valley Hotel heb ik goede verhalen over gehoord.

Heb zelf zeer positieve ervaring met Hotel El Fayrouz (elfayrouz.com) , 5 minuten lopen vanaf de aanlegsteiger van de openbare ferry. Het hotel heeft een Egyptisch/Duits management. Prachtige binnentuin vol tropische planten en loungebanken en een hele vriendelijke eigenaar en bediening.