paspoort hoeveel maanden gelden na terugkomst

• Joyce

In oktober gaat mijn vriend duiken in Dahab en nu lees ik dat het paspoort 6 mnd geldig moet zijn na vertrek uit Egypte. Die van hem is volgens jaar verlopen dus hij zou 'm nu eerder moeten vervangen. Ik lees ook op internet 2 maanden en 3 maanden ben ik ook al tegen gekomen? Wie heeft de officiele site voor mij waar het staat?

• Marian

toeristen 2 maanden en zaken 6 maanden

• Fanny Nanning

Een site heb ik niet maar bij het reisbureau kunnen ze je het precies vertellen. Ik weet niet beter als dat je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn.

Veel vakantieplezier in Egypte

• Jippie

De meesten houden 6 maanden aan, ook de ambassade, maar dat is volgens mij uit gemakzucht of zeker goedzitten.

Visumdienst.nl heeft het gewoon over 6 maanden als je gaat werken en 2 mnd voor toeristen.

Ik heb daarover nog contact met ze opgenomen, waar te verifiëren, ze reageerden dat de gegevens absoluut correct zijn.

We hebben zelf de proef op de som genomen… ons paspoort was niet meer 6 maanden geldig toen we Egypte in kwamen, vorige maand…. en we konden er gewoon in en uit! No problems…

• lukiam

Dan heb je mazzel gehad. Ik ken ook mensen die niet eens vanaf Schiphol mochten vertrekken omdat hun paspoort geen 6 maanden mee geldig was. Dat werd vervolgens een hele procedure van een noodpaspoort aanvragen op Schiphol. De meeste mensen hebben geen zin in zo'n begin van hun vakantie.

Het beste kun je het advies van de ambassade volgen en dat is dus 6 maanden.

• Jippie

lukiam schreef:

>

> Dan heb je mazzel gehad. Ik ken ook mensen die niet eens

> vanaf Schiphol mochten vertrekken omdat hun paspoort geen 6

> maanden mee geldig was. Dat werd vervolgens een hele

> procedure van een noodpaspoort aanvragen op Schiphol. De

> meeste mensen hebben geen zin in zo'n begin van hun vakantie.

>

Hoe lang geleden was dat?

Het schijnt dat de 2 maanden grens voor toeristen nog niet zo lang bestaat, maar hoe lang weet ik niet precies.

De ANVR zegt op zijn site ook 2 maanden, met verwijzing naar visumdienst.