Goedemorgen ,
ik heb mij deze week laten vertellen dat men een pasfoto's nodig heeft als je een visum, op de luchthaven van Luxor of op een andere luchthaven in Egypte, aanschaft.
Is dit juist ?
Groetjes
Jean - Paul
dag alice,
duitsers betalen wel visumkosten, sommige reisbureau hebben dat al in de totale reissom verwerkt, de kleine lettertjes dus.
die reisbureau's hebben hierover afspraken gemaakt met egypte.
bij o.a. de duitse neckermann is dat het geval, was 2 x in ons voordeel ( in 2006 en 2007), als 2 enigste nederlanders in een vliegtuig vol met duitsers behoefden wij ook niet te betalen, stond ik daar met m 50,00 euro de lieve man van de visa en stempeltjes zei: vandaag allemaal gratis,in m beste engels gezegd dat wij dat wel moesten, maar hij (in 2006 en die van 2007) bleef maar zeggen : today no pay !!! ook nog nagevraagd aan de man met t bekende bordje van t reisbureau maar dat was een egyptenaar en die zei: jullie duitsers, wij : nee, nederlanders, haalde z'n schouders op en liep door, ja en dan houdt t voor mij ook op.
later nog eens nagevraagd bij t meisje van neckermann in t hotel: inderdaad hadden wij moeten betalen….. foutje van die lieve man(nen), maar de zegels en stempels stonden er in en van 2 x 50 euro leuke dingen gedaan !!!! het duitse reisbureau waar we bij geboekt hadden, had bij de boekingen ook verteld dat wij moesten betalen en graag met gepast geld.
voor onze vakantie van februari 2008 hadden wij bij een ander reisbureau een internetboeking: en op de rekening stond/staat nadrukkelijk vermeld: ook duitse staatburgers dienen een visum á 25,– euro's te kopen zo ook inwoners van andere landen, dus ook wij moesten er dit keer aan geloven.
kijk maar eens op de pagina's van o.a. billig reisen en van v-tours daar staat dat ook bij vermeld.
over amerikanen: daar kan ik je niets over vertellen.
joke.
Marian,
nogmaals:
door de kleine lettertjes op de rekening bij het boeken moesten wij 25,00 euro per persoon aan visumkosten betalen.(dus inc. bemiddelingskosten, fooi etc. of hoe ze dat daar ook verder willen vernoemen)
en 2 personen visum á 25,00 per visum is nog steeds 50,00 euro.
weet ook wel dat dat bij de banken op de luchthaven goedkoper is, maar dáár mochten wij m niet kopen, hadden we dat wel gedaan, moesten we toch het ontbrekende geld aan de reisleider in de bus betalen.
paar mensen hadden dat wel gedaan….. die konden praten wat ze wilden………..ze moesten bijbetalen !
fijn weekend,
joke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?