Taba en de euro

• ChristaV

Hoi Allemaal,

Wij gaan eind augustus naar Taba (hotel sonesta beach resort) een zeer afgelegen hotel zonder pin automaat.

Wie kan me vertellen of ik alles met de euro kan betalen of is het verstandig toch geld om te wisselen ?

Christa

• Marian

Kan je er wel wat kopen dan?? Haha is niets in de buurt.Neem wat euros mee en wissel die ter plaatse om om in je hotel te betalen,kan ook op kamernummer.Excursies kan je ook in euros betalen.

• ChristaV

Dank je wel voor je antwoord, als Transavia nu ook nog niet de staking doorzet (zucht) kan het een onbezorgde vakantie gaan worden.

Christa

• Gerrit Muyen

Euro's mee. neem gewoon je bankpas mee, en ga pinnen, krijg je altijd de beste koers! of betaal met creditkaart, vaak doen ze dat in dollars! wel leuk met zo'n lage dollarkoers!

• Marian

nou ik heb geen pinautomaat gezien,dus wel cash en CCrd voor in hotel en excursies.

• Gerrit Muyen

Dan zit je natuurlijk in een all inclusief Getto ver buiten de stad.

In de stad kom je bijna op elke straathoek wel een pin automaat tegen!!

• Elga

Hoi Christa,

wij vliegen als het goed is dinsdag ook naar Taba. Hetzelfde hotel als jullie!! Komen we elkaar vast wel tegen daar denk ik.

Maar ik ben ook gewoon van plan om maar cash geld mee te nemen en dan zie ik wel.

• Marian

Ver buiten een ‘'plaatsje’' ongeveer 35 km is de dichtstbijzijnde,ook Eilat kan dichterbij zijn dan de dichtsbijzijnde Egyptische plaats.Het is een berg gebied met niets maar dan ook niets te doen of te zien

• Fanny Nanning

Overal in Egypte waar we geweest zijn, ook Taba, ontvangen ze liever Euro's dan Egyptische pond. Houd er wel rekening mee, dat er buiten de Hotels niets de doen is, je zit op een (eiland) met aan de straatkant alleen maar zand en rots en weg. Je bent echt aangewezen op het hotel. Ook het personeel ontvangt liever euro als fooi. Het komt veel voor dat ze aan je komen vragen om muntgeld om te wisselen in briefpapier omdat zij het muntgeld niet in kunnen wisselen bij de banken. Heel veel plezier in het mooie Egypte

• ChristaV

Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoord

Nu alleen nog transavia vliegen en dan kan ik gaan genieten