met kerst naar egypte?

• Dobertje

dat is onze bedoeling,we willen naar hurghada en daar verblijven in een resort ( makkelijk i.v.m. 2 kinderen van 4 en 11 jaar).

wie kan mij vertellen hoe het weer er is? is het zeewater nog goed op temperatuur voor zwemmen?

• Wimpie

Hallo Dobertje,

het is inmiddels al enkele jaren geleden, maar toen was het goed te doen, zwemmen in zee (2003). Daarentegen was het water in het zwembad wel erg koud!

We hebben toen maar één dag bewolkt weer gehad zodat we ook overdag ‘n vestje aan moesten, verder alleen maar écht lekker weer, zo’n graad of 24, 25.

Nadeel is dan wel dat, als de zon zakt zo tegen ‘n uur of 4 ’s middags, dat het snel afkoelt, en het 's avonds best wel koud kan zijn. maar dat is met vesten en lange broeken op te lossen.

Ik wens jullie vast heel veel plezier daar!!!

• Fanny Nanning

Wij zijn in 2006 op 2 januari op vakantie geweest in Egypte, Taba.

Mijn man is de zee in geweest, ik vond het te koud. Bij ons waren er geen windschermen en dan kan de wind aan zee toch fris aanvoelen. Zwembadwater kon je niet in zwemmen vreselijk koud) maar bij ons hotel was een verwarmd zwembad. Om 4 uur als de zon zakt word het aardig koud en heb je echt een lange broek en vest nodig. Verder vonden wij de avonden vreselijk lang duren en dat kwam denk ik vooral omdat er geen entertainment is, tenminste niet in het hotel waar wij waren. Maar het is voor iedereen natuurlijk verschillend wat zijn of haar wensen zijn. Wij gaan in ieder geval nooit meer in die tijd op vakantie. Wij houden het bij mei/juni en september. In ieder geval een hele fijne vakantie