met kleine meid naar egypte

• richard s

wij willen in oktober 8 dagen naar egypte om van de zo te genieten.

onze dochter is dan 8 maanden oud en het reisbureau had gezegt dat dat niet verstandig was met die kleine meid i.v.m hygiene……..

aangezien wij nog nooit in egypte zijn geweest weten we niet wat we moeten doen…

zijn er mensen met ervaring die ons wat wijzer kunnen maken!!!????

gr richard

• jeanette*

hoi,

heb even iemand voor je gemaild die er met een kleintje van 1.5 is geweest. Heb gevraagd even naar jou toe hier te reageren. Hopelijk reageert hij hier even en heb je wat aan zijn advies. Wat ik al wel kan vertellen dat zij genoten hebben dus…………

en mijn advies: als je het eten van daar niet vertrouwd dan neem je toch gewoon potje olvarit mee.

mvg

jeanette

• jeanette*

zie je mailbox voor het antwoord. :)

mvg

jeanette

• Alice

Op zich lijkt mij oktober een prima optie hoor zeker wat betreft de temperatuur, heb van horen zeggen dat het dan ongeveer 30 graden is overdag en sávonds koelt het echt wel af. De Egyptenaren vinden het dan zelfs koud haha. wat betreft de hygieene gewoon oppassen, wij drinken ook geen kraanwater dus geef je dat ook niet aan een baby van 8 maanden. Wij zijn zelf uit de kleine kinderen maar in de supermarkt stonden gewoon potjes hoor. Met fruit zou ik ook zeker oppassen alleen geschild fruit en geen watermeloen ik heb horen zeggen dat er in diverse landen de watermeloen wordt ingespoten met water om ze beter te later groeien, en ik voor mij denk dat ze dit beslist niet met flessen water doen. ijsjes ook geen aanrader maar ach dat zul je zelf ook wel weten. Wat ik zeker zou doen is van te voren bij je huisarts langs gaan en aan haar of hem vragen wat je in je reisapotheek moet meenemen. ORS zou ik zeker meenemen. En verder gewoon genieten en lekker rustig aan doen met die kleine onderneem geen grote excursies dat komt wel weer als hij of zij wat groter is.

Veel plezier.