vakantie Egypte

• karmeliet

Hello ,eind september vetrek ik voor 14 dagen naar Egypte ,waaronder een cruise en een verblijf in Hurghada.

De cruise is met het schip Solares en het hotel in Hurhgada is Steigerberger Al Dau Beach Hotel ,kan iemand mij daar iets meer over vertellen ,zowel de goede als de minder goede ervaringen .

En is de verre trip naar Aboe Simbel de moeite waard om te bezoeken ?

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Karmeliet,

Ik heb je zojuist een antwoord gegeven op de Hurghadapagina.

Nu lees ik dat je al een cruise hebt gemaakt.

Ik weet niet hoever je naar het zuiden afzakt, maar een trip naar Abu Simbel is relatief gemakkelijk vanuit Aswan te maken. En is een aanrader.

Ik denk dat dit ook wel zal worden aangeboden als een extra excursie.

Als dit niet het geval is en je deze alsnog vanuit Hurghada wilt ondernemen, ben ik bang dat je dan via Caïro zult moeten vliegen. Je bent dan echter zoveel tijd kwijt dat het, in mijn ogen, als ondoenlijk moet worden beschouwd.

Henk

• karmeliet

Hello Henk , dit wordt inderdaad aangeboden als extra excursie ,en ik dacht dat er 2 mogelijkheden waren ,met de bus of met het vliegtuig .

Ik weet echter niet welk vervoermiddel ik zou nemen , ik hoor dat het lang rijden is met de bus (4u) maar dat de rit niet te missen is vanwege de prachtige uitzichten die je te zien krijgt ,maar dan als je met het vliegtuig gaat, er je natuurlijk veel vlugger te plaatse bent en dan misschien meer tijd hebt om de tempel te bezichtigen .

Ik heb gelezen dat de rondleiding slechts 1u30 duurt en dat om 8 uren in een bus te zitten vind ik persoonlijk iets te weinig ,maar 1u30 ter plaatse in misschien voldoende om het gehele complex te bezoeken ..

Goetjes

Jean-Paul

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Jean-Paul,

Ik ben indertijd vanuit Aswan met de bus naar Abu Simbel gegaan.

De zonsopgang (ze stoppen dan om de mensen de gelegenheid te geven om foto's te maken e.d) is inderdaad heel mooi. Je rijdt als ik het me goed herinner door een in het algemeen vlak landschap. Door de hitte, vooral op de terugweg, zie je regelmatig van die ‘fata morgana’ taferelen. Als ik die tocht over zou moeten doen, dan zou ik toch voor het vliegtuig kiezen.

Ter plekke is het zo heet (ik was er in juli/augustus) dat anderhalf lang genoeg is om het complex te bezichtigen.

Veel plezier.

Henk.

• Rene

Met de bus! Echt fantastisch: de utizichten, 's morgens ontbijten in de woestijn, terug door een zinderend landschap. Een vlucht is natuurlijk 100 keer makkelijker, maar kan volgens mij niet op tegen het gevoel van avontuur dat de bustrip geeft (gevoel van, want in konvooi rijden is natuurlijk niet echt avontuurlijk…)

• monica

Hallo,

Ik heb de trip met een kleine personenbus gedaan en vond het goed te doen.

Je vertrekt zeer vroeg (rond 3 uur) en je bent vroeg in de middag weer terug in aswan.

Ik heb net even gekeken wat een ticket kosten van aswan naar abu simbel.

Ze geven bij egypt air ongeveer 190 euro voor 2 personen op. Maar dan moet je nog naar de tempel in abu simbel.

Ga je met het reisgezelschap dan reist meestal een reisleider mee die je een beetje kan begeleiden en wat informatie kan geven over abu simbel. Deze reisleider mag trouwens niet gidsen binnenin de tempel.

Henk omschrijft het als een complex. Dit is een beetje een omschrijving die te min is voor abu simbel. (niet boos worden henk)

Abu simbel is gigantisch overweldigend en een absolute must.

Ik heb het helaas nog maar 1 keer gezien. Aankomende oktober gaan we weer 2 weekjes naar dat fijne egypte en de planning is om dan toch even bij abu simbel langs te gaan.

Wat je ook doet, geniet lekker van je vakantie.

Monica

• karmeliet

Bedankt Monica ,en genieten zal ik zeker

Daar het de eerste keer is dat ik Egypte bezoek en het allemaal nieuw is voor mij, denk ik dat ik ogen zal tekort komen..

• Wilma V.

I.p.v. dat een/de reisleider meegaat, kan het ook zo zijn dat een gids (Egyptenaar)meegaat en die weet als het goed is alle ins and outs te vertellen.

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Monica,

> Henk omschrijft het als een complex. Dit is een beetje een

> omschrijving die te min is voor abu simbel. (niet boos worden

> henk)

Je hebt gelijk.

Henk