luxor geld wisselen

• duifin

Wij vliegen op 31 juli naar luxor om dan een nilecruise te doen, als we op het vliegveld aankomen kunnen we daar onze visa regelen, daar ben ik achter, maar kun je daar ook geld pinnen of wisselen, en hoeveel geld mag je meenemen van uit nederland.

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Duifin,

In Hurghada kun je op het vliegveld geld wisselen bij de loketten waar “Bank” boven staat en waar je ook je visum kunt kopen. Dit is in de aakomsthal.

In de hal waar je de bagage kunt ophalen staat ook een pinautomaat.

Ik neem aan dat dit in Luxor ook zo zal zijn.

In Luxor zelf zijn er voldoende pinautomaten om aan Egyptische ponden te komen.

Die zijn wel handig als je bij de diverse bezienswaardigheden die je tijdens de tocht gaat bezoeken. Als je daar tenminste souvenirs wilt kopen.

Aan boord van de schepen kun je ook prima terecht met Euro's.

Er is geen mens op het vliegveld die controleert hoeveel geld je meeneemt vanuit Nederland.

Hoe meer hoe liever als het tenminste om harde valuta, zoals de Euro gaat.

Officieel mag je overigens maar een beperkt aantal Egyptische ponden invoeren, maar dat wordt niet gecontroleerd.

Ik raad je overigens sterk af om alvast Egyptische ponden in Nederland te kopen.

De wisselkoers is erg ongunstig.

Henk

• Gerrit Muyen

Het beste, goedkoopste en veiligste, gewoon pinnen of betalen met je credit-card!

• Henk (Nemodive Safaga)

Hallo,

Maar moet je dan niet de juiste creditkaart hebben?

Als ik die van mij in Egypte wil gebruiken dan komt er steevast 5% bovenop.

Dus niet echt goedkoop, in mijn geval dan.

Ik heb overigens een Postbank creditkaart (mastercard)

Henk

• Gerrit Muyen

Bij het pinnen wel, maar je kunt er ook gewoon mee betalen!

Ik heb zelf ook de postbankcard!