wisseltruc

• maantje

Mijn docter en schoonzoon vertrekken zondag 20 juli naar Hurghada,niks mis mee(ben zelfs een beetje jaloers) maar nou heb ik iets gehoord over een wisseltruc met geld!!!!!!!Kan iemand me hier iets meer over vertellen?

alvast bedankt,en groetjes van een bezorgde moeder,

Carin

• maantje

docter moet dus zijn DOCHTER

• Frans

Je bedoelt waarschijnlijk de truc met het 50 pond biljet en het 50 piaster biljet

kleingeld tot 5 pond bewaar je in je broekzak en het grotere geld bewaar je op een andere plek, zo krijg je voor je zelf geen twijfel in ieder geval.

Het wil nog wel eens voorkomen dat ze zeggen dat je met 50 piaster hebt betaald ipv 50 pond, trap er niet in, dus hou je geld een beetje gescheiden.

De taxi betaal je toch vaak met ponden.

50 piaster is een half pond, dus een heel verschil met 50 pond.

Veel plezier.

Frans.

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Carin,

Wat ook nog al eens gebeurt is dat je wordt aangesproken op straat, of het vliegveld, door iemand met een handvol munten.

Volgens hun is dat dan een bepaald bedrag in euro's (gekregen als tip/fooi o.i.d)

Ze willen dat begrijpelijkerwijze omwisselen in Egyptische ponden want het muntgeld kan niet bij de bank gewisseld worden, net als hier in Nederland overigens.

De truc -kan- er dan uit bestaan dat er andere muntstukken tussen zitten die op een euro lijken, maar het niet zijn! Of het bedrag klopt niet.

Mij is het ook hier in Nederland wel eens overkomen dat ik opeens een Turkse munt had, die ik eerder voor een euro had aangezien.

Beste raad, wissel geen geld op straat en als je het toch doet alleen bij ‘bekende’ personen.

Henk.

• maantje

Dank jullie we voor de tips.Ik zal ze vertellen aan mijn dochter.

groetjes van Carin

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Carin,

Geen dank.

Vertel haar overigens ook dat ze zoveel mogelijk gepast moet betalen.

De verkopers hebben zo goed als altijd geen wisselgeld, zeggen ze.

Maar als je aanhoudt dan blijkt al snel dat ze het even over het hoofd hebben gezien!

Henk

• Elizabeth

hoi carin,

Wij hadden het ook vorig jaar. We werden aangesproken op straat of we muntgeld wilden wisselen. Vervolgens gaven we hem briefgeld wat hij razendsnel omwisseld in een ander (minder) bedrag. Gelukkig zag ik het en zijn we weggegaan. Ik heb geen idee meer om hoeveel geld het ging.

Het blijkt dat dit vaker gebeurt.

groeten elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• jeanette*

en laat haar er om denken dat ze niet te oud geld aan neemt. Ze proberen je wel eens oude en gescheurd geld te slijten maar de volgende egyptenaar neemt het niet meer van je aan. En altijd je geld vast houden tot ze je het wisselgeld laten zien en dan pas “eerlijk”oversteken. En controleer altijd je souveniers. Wij vroegen om 2 groene doeken “even naar achteren een ”andere "er bij halen maar onderin zat mooi een andere kleur.

mvg

jeanette

• Aïcha

Ik kreeg vorige maand van de bank als wisselgeld enige klinkende 1 pond munten…. niet eerder gezien…. lijken nogal op euro's dus opgepast :-)

• joke

Dag Aïcha,

zou je dat ook op het prikbord van hurghâda willen plaatsen ?

een gewaarschuwd mens telt voor 2,

alvast bedankt,

joke.