buikklachten/ dik worden van buik

• Mariëtte

Hallo.

Even de volgende vraag.

Vorige maand ben ik samen met mijn dochter een week naar Egypte geweest en de derde dag kreeg ze heel veel last van diarree. Dit heeft heel lang geduurd.

Ze heeft ORS ingenomen en thuis een middel tegen diarree en dit is toen gestopt.

Ze heeft verder geen klachten meer gehad, alleen is nu haar buik aan het opzetten. Het lijkt of ze 6 maanden zwanger is. Inmiddels heeft ze daar ook veel pijn.

Natuurlijk heeft ze te weinig tijd genomen om hier naar te laten kijken maar nu is ze toch naar de huisarts gegaan.

Haar huisarts denkt aan een ontsteking van de darmen maar misschien heeft iemand van jullie hier ervaringen mee.

Concrete vraag: heeft iemand van jullie wel eens gehoord over de klacht dat iemands buik is op gaan zetten, ná bezoek aan Egypte.

• Aïcha

Mariëtte, goed laten onderzoeken dit, om te beginnen met een potje poep inleveren bij het lab, en een echo. Laat je door de huisarts niet met een kluitje in het riet sturen!! Doorverwijzen zou ik zeggen. Hou je ons op de hoogte van de afloop? (Dat klinkt onheilspellend, zo niet bedoeld, denk dat het een infectie of inderdaad darmontsteking oid is, kortom het gaat heus wel weer over maar moet wél goed onderzocht worden).

• Petr@work

> Concrete vraag: heeft iemand van jullie wel eens gehoord over

> de klacht dat iemands buik is op gaan zetten, ná bezoek aan

> Egypte.

Ja, maar dat had een andere oorzaak… :)

• Frans

Petra toch.

• Mariëtte

Hoi Aïcha,

Ze reageert goed op anti biotica. Geen pijn meer en dikte neemt af.

Haar onlasting is niet onderzocht.

Ik weet trouwens toevallig dat echo op darmen niet kan ivm lucht die er in zit.

Ik hou mijn vingers gekruist en hoop dat het overgaat. Mocht dit nog een staartje hebben dan laat ik het weten.

• Wilma V.

Fijn dat je even laat weten hoe of wat en dat de klachten nu ook afnemen.

• Aïcha

Hoi Mariëtte, goed om te horen dat het beter gaat. Dat van die echo is een goeie, niet gerealiseerd. Maar ontlasting inleveren lijkt me toch wel… alhoewel, misschien dat de antibiotica gewoon alles ‘killen’ en ondervang je het ook.

• joke

Petra,

we wachten hier allemaal t.z.t. op het geboortekaartje !!!!!!!

• Pieter

Vorige maand was ik ook in Egypte.

Zelfs nog heeft het er even geregend!!

Er was een virus dit dat veroorzaakte.

Mijn ouders diaree + Arabishe kennisen diaree.

Voro mijn vader is het onderzocht omdat hij een medicijn allegie heeft, hier in het ziekenhuis voor een gericht medicijn. Hij had diaree en een dikke buik. Is nu ook over.

Zelf heb ik Antinal ( Nifuroxazide) pillen geslikt. En het was overigens na 3 dagen weg.

Mariëtte schreef:

>

> Hallo.

> Even de volgende vraag.

> Vorige maand ben ik samen met mijn dochter een week naar

> Egypte geweest en de derde dag kreeg ze heel veel last van

> diarree. Dit heeft heel lang geduurd.

> Ze heeft ORS ingenomen en thuis een middel tegen diarree en

> dit is toen gestopt.

> Ze heeft verder geen klachten meer gehad, alleen is nu haar

> buik aan het opzetten. Het lijkt of ze 6 maanden zwanger is.

> Inmiddels heeft ze daar ook veel pijn.

> Natuurlijk heeft ze te weinig tijd genomen om hier naar te

> laten kijken maar nu is ze toch naar de huisarts gegaan.

> Haar huisarts denkt aan een ontsteking van de darmen maar

> misschien heeft iemand van jullie hier ervaringen mee.

>

> Concrete vraag: heeft iemand van jullie wel eens gehoord over

> de klacht dat iemands buik is op gaan zetten, ná bezoek aan

> Egypte.

• Mariëtte

Hé Pieter,

Wat “fijn” dat mijn dochter niet de enige is. Als je weet dat het vaker voorkomt vind ik het minder eng. Dank voor je reaktie.