Hoi hoi,
Wij twijfelen tussen een reis met Shoestring of toch alles zelf doen.
Is er ook een bureau ter plaatse die het net zo goedkoop en op maat verzorgd?
In Azië kun je makkelijjk met een rugzak het land door, hoe is dit in Egypte?
Dag,
In het verleden heb ik ooit eens een rondreis door Egypte met Djoser gedaan en dat is mij toen goed bevallen. Shoestring heeft dezelfde filosofie als de genoemde en elk ander ‘avontuurlijk reisbureau’.
Ik vond dat wel een prettige manier van reizen, je komt op een gemakkelijke manier ook op plaatsen waar je met het openbaar vervoer moeilijk kunt komen.
Je bent ter plekke vrij om te doen en te laten wat jezelf wilt, je hoeft je niet te bekommeren om een slaapplaats te vinden.
Maar het is maar net wat je wilt, wat je ervaring is om met een rugzak rond te reizen, steeds weer op zoek te gaan naar een slaapplaats, vind je het ook leuk met openbaar vervoer te reizen omdat je dan meer in contact komt met de plaatselijke bevolking, het uitzoeken van vertrektijden, het bemachtigen van kaartjes etc. dan kun je in Egypte je hart ophalen.
Ik weet niet in welke tijd je van plan bent om naar Egypte te gaan, maar in de zomermaanden lopen de temperaturen, zeker in het binnenland op tot 40-50 graden. De wintermaanden zijn meer geschikt om met een rugzak rond te reizen, vind ik.
Maar als je op zoek bent naar een Egyptisch reisbureau om toch ‘zelfstandig’ te reizen met een auto/chauffeur zou ik je aanraden om eens contact op te nemen met Miriam Kok, zij woont met haar Egyptische man in Luxor en verzorgt allerlei verschillende excursies.
Als je op mijn naam klikt zie je een URL van Kingfishertours. Copieer deze naar je browser en dan wijst het zich vanzelf. Je kunt overigens gewoon in het Nederlands vragen welke mogelijkheden er zijn.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Succes,
Henk.
Hallo,
Misschien een idee om een individuele reis te boeken? Dat hebben wij gedaan bij Koning Aap. Gewoon een landarrangement boeken en de tickets zelf (zijn veel duurder via KA.)
Alles is dan al vantevoren geregeld, maar je reist wel individueel. Tijdens de woestijntocht heb je een privéchauffeur, je hebt een privéfelukka en voor de rest ben je zelfstandig in Cairo, Aswan en Luxor. Je reist dus een beetje georganiseerd en een beetje individueel. Ideaal toch?
Groetjes,
Lonneke
Wij hebben voor hetzelfde dilemma gestaan dit jaar. Georganiseerd of individueel? Wij willen graag reizen in Egypte, (evt Israel) en Jordanie.
Wat ons heeft overgehaald om zelfstandig te reizen is het grote prijsverschil tussen individueel backpacken en georganiseerd rondreizen. Voor een rondreis Egypte en Jordanië zouden we tussen de 1200 en 1400 euro kwijt zijn voor 22 dagen (exclusief excursies en maaltijden).
Na een berekening van de kosten die we zelf zouden maken bij backpacken kwamen we uit op 1200 euro voor 4 weken inclusief maaltijden en excursies. Dat maakt een aardig verschil en je hebt veel meer vrijheid om ergens langer te blijven of juist eerder weg te gaan.
Ik verwacht zeker (net als mijn ervaringen in Azië) dat er overal kleine reisbureautjes zijn die dagtrips kunnen aanbieden.
Het is dus een afweging wat je belangrijker vindt: budget en vrijheid, of georganiseerd reizen volgens een straks schema.
Ik heb vorig jaar alles op mijn eigen houtje gedaan. Erg gemakkelijk.
Gewoon goede voorbereiding, internet en de Lonely planet zijn daar goede hulpmiddelen voor!
Ook in de hotels, hostels en pension wordt je goed geholpen.
Kijk maar eens op http://gerrit.aroundtheglobe.nl
Daar staat een dagboek op en foto's.
In september ben ik van plan om opnieuw te gaan!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?