vliegtax - oproep!!

• Aïcha

Onderstaande heb ik zojuist gemaild via de website van het ministerie van financiën. Wie doet er mee en stuurt ook iets??

Bericht voor de staatssecretaris! Naar ik heb begrepen is de vliegtax voor o.a. Canarische Eilanden per ticket vastgesteld op eur 11,25 ipv eur 45, op grond van het feit dat dit “een populaire bestemming” is. De afstand Amsterdam-Gran Canaria is ca. 3200 km. De afstand Amsterdam-Cairo is 3289 km en ik kan u verzekeren dat Cairo voor heel veel mensen óók een populaire bestemming is! O.a. de KLM vliegt 7 dagen per week naar Cairo en veel mensen maken van dit traject gebruik om familiebezoeken af te leggen, nog afgezien van de toeristen. Graag uw commentaar hierop!

• Marian 2

Dit geldt ook voor andere bestemmingen ib bv Turkije.Antalya ligt verder weg en is het goedkoopst

• Aïcha

Toch niet eerlijk dus??

• Henk (Nemodive Safaga)

Hallo

Ze hebben nu eenmaal besloten dat die tax er moet komen en jammer dan, we zijn de klos.

Voor vluchten binnen Europa betaal je 11 euro extra en daar valt Turkije ook onder.

Voor Gran Canaria geldt hetzelfde want dat hoort bij Spanje.

Egypte is geen Europees land, dus betaal je 45 euro.

Misschien vind je het dan wel niet eerlijk, maar het is wel duidelijk.

Henk

• joke

vanmorgen zag ik dat er weer wat bijgekomen is i.v.m de brandstof, paar euro voor dichtbij, wat verder nog meer.

vliegtuigen zijn leuke dingen voor de mensen, kabinet dacht/denkt ook graantje mee te kunnen pikken door de vliegtax,

eigenlijk moest iedereen maar vanaf duitsland of belgie gaan, hebben ze t denk ik zo terug gedraaid, schiphol klaagt nu al.

joke

• Aïcha

Ik heb intussen antwoord… de media hebben dit zo te zien verkeerd opgepikt door de nadruk te leggen op ‘populaire bestemmingen’. De reisorganisaties raakten verstrikt doordat ze bv voor een bestemming vasteland Spanje laag tarief moesten toepassen, en voor Canarische Eilanden hoog tarief. Dat kon het boekingssysteem niet verwerken en daarom is eea aangepast.

Jammer.. :-)