vliegen vanaf Keulen

• Lonneke

Wij vliegen vanaf Keulen naar Cairo in december. Heeft iemand tips wat we het beste kunnen doen wat betreft vervoer om naar Keulen te gaan?

We gaan met zijn 2-en en moeten vanaf Eindhoven komen.

Het best met de eigen auto gaan? (suggesties voor parkeren?)

Trein?

Alvast bedankt,

Lon

• Wilma V.

In Keulen kun je dichtbij de vertrekhal parkeren. Voor 11 dagen weet ik dat je circa 80 euro moet betalen aan parkeerkeergeld. Als je met z'n tweetjes met de trein gaat ben je dit bedrag zeker kwijt, misschien wel het dubbele.

Zoek anders even een site op van de luchthaven, je vindt daar vast wel info. omtrent het parkeren.

• Wilma V.

Inmiddels wat meer info. Voor een retour treinkaartje vanuit Ned. naar Keulen ben je per persoon 38 euro kwijt. Reserveren kun je bij hispeed.

• Jody

De trein lijkt me inderdaad ook de meest goedkope optie. 80 euro aan parkeergeld is best veel en dan heeft het goedkope vliegen vanaf Keulen ook weinig extra's meer boven Schiphol.

En het is relaxed reizen met de ICE, erg comfortabel en geen files.

Nog wel de kleine tip:

Ga niet blindelings af op de tarieven die NS HIspeed via de website aanbiedt, die zijn soms niet helemaal up-to-date. Het loont daarom best om telefonisch te reserveren, zo zijn er soms goedkopere kaartjes beschikbaar.

(Wij hebben hierdoor vorig jaar voor 50 euro een 1e klas ICE (!) retour Keulen geboekt, in vergelijking met de 45 euro die ze voor 2e klas retour vroegen op de datum die wij wilden.)

• Henk (Nemodive Safaga)

Hallo,

Hoewel ik nog nooit vanaf Keulen ben vertokken, maar vanaf Düsseldorf, zijn er nog andere voordelen die je hebt met vertrek uit Duitsland zoals, dat vind ik als duiker wel prettig, dat je met de Duitse vliegmaatschappijen (bij Airberlin, Condor en Tuifly in ieder geval) 30 kg extra bagage (gratis) mee mag nemen.

Alle passagiers krijgen aan boord gratis maaltijden en niet alcoholische drankjes aangeboden en bovendien hoef je maar 2 uur van te voren aanwezig te zijn i.p.v de drie uur die Schiphol aanraadt. Doordat het maar een klein vliegveld is zijn er nooit, tenminste dat heb ik nog nooit meegemaakt, vertragingen en hoef je op de terugreis niet zolang op de bagage te wachten.

En dan heb ik het nog maar niet over de € 45, vliegbelasting die je in Nederland moet betalen.

Henk

• Lonneke

Allemaal bedankt voor de info!

Vliegen vanuit Duitsland blijft inderdaad om meerdere redenen aantrekkelijk!

Die 38 euro van Hispeed is wel goedkoop, maar dan moeten we eerst naar Amsterdam, wat niet heel erg logisch is.

Groetjes,

Lonneke

• Henk (Nemodive Safaga)

Dag Lonneke,

Je zou je ook vanaf Eindhoven met de taxi naar Düsseldorf kunnen gaan.

Kijk even op http://www.luchthaven-vervoer.nl/ daar staan de tarieven vermeld vanaf verschillende regio's in het zuiden van het land.

Succs,

Henk.

• Wilma V.

Naar ik heb begrepen geldt dit tarief ook vanaf andere Nederlandse treinstations.

• Gerrit Muyen

Met welke maatschapij vliegen jullie vanaf keulen naar Cairo?