Tombe Toetanchamon dicht?

• Wat Blief

Hoihoi,

Klopt het dat de tombe van Toetanchamon momenteel wordt gerenoveerd en dat het een jaar gesloten is?

• joke

Heb daar tijdje terug inderdaad wat over gelezen.

Zet je vraag ook eens op de prikpagina van Hurghada.(www.hurghada.startpagina.nl, vandaar doorklikken naar t prikbord))

Of misschien kan je hier in nederland ook al informatie inwinnen: in Leiden is ook een museum van/over egypte,

maar de andere graven die open zijn in t dal van de koningen zijn ook heel mooi!!!

Onze gids vertelde dat je beter de andere graven kon bezichtigen dan die van Toetanchamon, daar is meer in te zien en te bewonderen.

Alles wat in zijn graf gevonden is staat/ligt/hangt in het museum in caïro, en dat is echt de moeite waard, zijn dodenmasker, de juwelen, en dat alles is al eeuwen oud !!!!! en nog zo mooi.

In het graf van Toetanchamon was eerst alleen zijn tombe te zien, later ook zijn lichaam te zien, verder niets, en je moet het, als het open is, ook nog apart betalen.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

joke.

• monica

Egypt - News about Antiquities

Feb 07, 08 | 4:31 pm

Tomb of Tutankhamun to be closed for restoration

In a positive step towards preserving the tomb’s murals, the Supreme Council of Antiquities decided to start a restoration project to preserve these murals in May 1st, 2008 . Accordingly it will be closed for one year.

• Wat Blief

Das toch jammer, aangezien ik vroeger op school Toet voor een spreekbeurt heb gebruikt. Had dat graf graag willen zien.

• joke

Kan je toch maar één raad geven en die gaf ik je al aan: ga naar het egyptisch museum in caïro, daar zie je alles wat in het graf lag.

Sluit mooi aan bij je spreekbeurt die je vroeger maakte.

En als je gaat, neem die spreekbeurt dan mee en vergelijk.

En wie eenmaal in egypte is geweest: die gaat vaker, dan heb je al een doel voor de volgende keer, “Toet” zien, jaar is zó om.

groeten,

joke van den berg.

• d'Engel

Ik kan voorgaande informatie bevestigen. Het graf van Tutanchamon is leeg. Alle schatten e.d. zijn te bezichtigen in het Egyptisch museum in Cairo. Bespaar je de moeite en ga naar andere graven in de Vallei.

Je gids zal je aangeven welke zeker de moeite waard zijn voor een bezichtiging!

• monica

Het is zeker de moeite waard om de tombe van Ramses V en VI te bezoeken, als die nog open is (vorig jaar november wel).

Je moet voor deze tombe apart betalen.

Voordeel hiervan is dat niet iedereen in de weg loopt :-) (op een paar chinezen na, die net zo snel weer naar buiten lopen als dat ze binnen kwamen).

Deze tombe is behoorlijk diep, en alle afbeelding op de wanden zijn van uitstekende kwaliteit. Aan het einde is een groot gewelf met daar de sarcofagen van de twee ramsessen.

Koste toen 50 pond, maar was dat dubbel en dwars waard.

Je kan deze tombe trouwens apart bezoeken.

Dus hoef je niet apart entree te betalen.

• Wat Blief

Het is meer iets van mij jeugd. Vroeger een spreekbeurt gehouden en het graf inclusief de tredes uitgetekend. Natuurlijk weet ik dat de schatten er niet meer zijn, maar zo'n lege ruimte is voor mij pure sentiment. Maar het is dicht, jammer.

• joke

als je er bent gewoon vragen, neem je spreekbeurt van “vroeger” mee, laat het zien, misschien helpt het of doen paar (papieren geen munten) euro's wonderen.

zeg dat je voor het eerst in egypte bent en speciaal naar luxor wilde voor zijn graf.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

joke.