Emo Crisis !!!!

• AnnigjeDahab

Hoi,

Ik heb dringend wat adviezen nodig…. allerlei adviezen.

Mijn vriend en ik zijn al 1,5 jaar bij elkaar. We wonen samen in Dahab.

Hij komt uit Cairo, maar beide families komen uit Aswan.

Nu kan hij zijn familie niet over mij vertellen, want dat kan echt niet in zijn familie en cultuur.

Ok, dat snap ik. Goed… ik leef ook met hem en niet met zijn familie… dus da's geen probleem.

Nu heeft hij wel al jarenlang een ‘ruzie’ met zijn vader. Hij heeft dat op allerlei manieren proberen te fixen, maar zijn vader is koppig en wil zijn zoon niet.

Vroeger heeft zijn vader hem ook geslagen, hij zit onder de littekens en heeft uiteraard ook littekens op zijn ziel.

Nu heeft zijn vader een laatste ‘dreigement’ geuit.

Hij MOET trouwen met zijn ‘cousin’ .. dan vergeeft zijn vader hem alles en is er vrede in het huis.

Nu zitten WIJ dus in de problemen en ben IK 't ineens die beslissingen moet maken die ik helemaal niet wil maken.

Hij houdt zo veel van me, dat ie mij niet wil kwijtraken, maar hij wil zijn vader ook niet kwijt raken.

Optie 1: hij breekt met zijn familie…. want dat is de consequentie als ie niet met haar trouwt.

Hij zegt nu (optie 2): ik ga trouwen met haar, alleen op papier. Ik blijf in Dahab bij jou… en ik kan ook met jou trouwen.

WAT MOET IK IN GODSNAAM DOEN???

* Ik hou van hem… dus ik wil dat niet zomaar opgeven.

* Ik ben 33, hij is 25

* Ik kan niet terug naar Nederland…. Maar kan ik blijven in Dahab?

* Moet ik er dan nog zijn voor hem… of moet ik maar weggaan…. en daarmee dus ook MIJN happiness en liefde weggooien????

Help me ASJEBLIEFT !!!!!!!

Bedankt.. Angie

• Jippie

Weggaan en kijken of hij echt voor jou wil kiezen!

Je verhaal zegt mij al genoeg… nooit aan beginnen met zo'n andere cultuur. maarja, je zit er al middenin.

Chantage van zijn vader voor normaal contact? Dat kan dan ook nooit gemeend goed contact worden.

Blijft je vriend jou verzwijgen? Dan is zijn familie belangrijker dan jij… zegt ook veel…

Sterkte!!!

• Aïcha

Je zal mijn raad niet op prijs stellen maar…

Inderdaad, er rest je niets anders dan vertrekken.

Breken met de familie: forget it, dat gebeurt gewoon niet. En hij zal met zijn nichtje moeten trouwen en zich moeten schikken in zijn lot.

Als je het aankan, dan kun je de relatie aanhouden (ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, iemand delen hoe dan ook, en ik zou me schuldig voelen ten opzichte van het nichtje). De stelregel van de familie is doorgaans: als we het niet zien (horen) dan is het er ook niet. Maar de familie is niet gek: zij zullen zeker een vermoeden hebben als hij steeds in Dahab zit.

Probeer het eens van de kant van de familie voor te stellen, het zijn zo te horen geen mensen uit de grote stad en die hangen erg aan tradities. Een westerse vrouw past daar per definitie niet bij. Natuurlijk bestaan er ook verhalen van vrouwen die het wél gelukt is, maar dat zijn meer de uitzonderingen.

Alleen met haar op papier trouwen….ik neem aan dat je snapt dat hij haar moet onderhouden en zorgen dat er kinderen komen.

Nog een tip: raak in godsnaam niet zwanger, daarmee zou je de situatie extra compliceren.

Sterkte met je beslissing….

• Petr@work

Weggaan, zo vlug als je kan.

Ook in Egypte kan men iemand niet dwingen te trouwen, maar dat heeft consequenties voor de persoon in kwestie. Jouw vriend lijkt voor de weg van de minste weerstand te kiezen, want zo kan hij van twee walletjes blijven eten.

Zeg eens eerlijk, het verdient geen schoonheidsprijs en zegt tegelijkertijd veel over hoe hij is: hij verloochent de vrouw waarmee hij samenwoont. Hij verwacht dat zij inschikt, en accepteert dat hij met een ander trouwt.

Jij bestaat niet in de optiek van zijn familie. En hij werkt daar genoegzaam aan mee door je verborgen te houden. Als hij je niet kwijt wil raken, dan zal hij een keuze moeten maken, lijkt me duidelijk. Als hij zegt zoveel om je te geven, dan zou hij er niet aan willen denken om met die nicht te trouwen. Ik denk dat dat houden van bij alleen maar mooie woorden blijft. En die woorden spreken zijn gedrag tegen…

Je wordt gebruikt…

• joke

Lieve annigje, heb geprobeert je n email te sturen, maar krijg hem elke keer weer terug.

Zou je me even willen mailen,

alvast bedankt,

joke..