excursie Abu simbel

• Lonneke

Aangezien Abu Simbel een behoorlijk eindje weg van Aswan is, vragen wij ons af of dit echt de moeite is om er naar toe te gaan.

Hoe lang ben je weg als je een excursie plant? En hoe lang ben je aan het rijden?

BvD,

Lonneke

• Manfred

Ik had Abu Simbel niet willen missen. Toen ik er was in 1999, was het niet mogelijk om over de weg er naar toe te gaan. We zijn toen met het vliegtuig gegaan, dan duurt het ongeveer een halve dag.

• jeanette*

wij hebben er overnacht maar ook ik had het niet willen missen. Erg indrukwekkend. voor foto's zie mijn website (klik info)

mvg

jeanette

• Lonneke

Hoeveel tijd ben je kwijt met een excursie naar Abu Simbel? (inclusief er naartoe rijden?)

Lonneke

• jeanette*

toen des tijds moesten we om een uur of drie weg en dan ben je er tegen zonsopgang. Met vliegtuig was iets later maar weet dit niet uit ervaring omdat wij er al zaten. of er reageren nog ervaringsdeskundigen en anders even de ZOEK functie gebruiken.

mvg

j

• Rene

Niet te missen! Abu Simbel is echt fantastisch. De busreis is lang, zeker, maar ook erg mooi en leuk. Bij zonsopgang een ontbijtje in the middle of nowhere, wanneer maak je dat nou mee.

Het is ongeveer 3.5 uur rijden, en reken op zo'n 1.5 uur daar. Vertrek meestal om 0300 uur, en tegen het middaguur weer terug. Niet in je hotel boeken, want ze maken schandalig veel winst hierop. Een middagje shoppen bij reisbureautjes is leuk en beter. Maak goede afspraken over hoelang je bij Abu wilt blijven.

• Lonneke

Kan iemand me een idee geven wat zo'n busreis naar Abu Simbel mag kosten? (incl. entreegeld?)

En wat kost het als je met het vliegtuig gaat?

Groetjes,

Lonneke

• Manfred

De kosten van het vliegen kun je zien op http://www.egyptair.com/english/Egypt

• Lonneke

Egyptair doet het helaas niet (error) als ik alles heb ingevuld.

Zijn er ook bureautjes die een complete excursie aanbieden naar Abu Simbel met het vliegtuig? Zo ja, wat kost zo'n excursie dan in totaal?

Groet,

Lonneke

• Manfred

De retourvluchten Aswan-Abu Simbel in mei en begin juni kosten 799 EGP. Ik denk dat je niet verder vooruit kunt boeken.