Waarde Egyptische pond

• Monica24

Beste mensen,

Ik voel me écht vreselijk dom maar ik snap weinig van de wisselkoersen die ik op internet vind. Ik schaam me nogal om het te vragen maar klopt het dat 1 LE pp dit moment ongeveer 11 eurocent is en dat 1 euro 7,5 LE is?

Alvast bedankt voor het antwoord!

• Frans

hallo

Iets niet vragen is dom!!

Volgens mij staat de le nu op 8.6

Dit is behoorlijk gunstig, dus voor 10 euro krijg je 86 pond.

Veel plezier, Frans.

• Frans

correctie hij staat op 7.5

Dus voor tien euro 75 pond, ook nog redelijk goed hoor

• Roelof

Hoi Monica.

Twee weken geleden heb ik twee keer gepind in Egypte toen kreeg voor 1 euro 8,49 egyptische pond. En je kan beter pinnen in Egypte dan geld meenemen vanuit Nederland is veel voordeliger. En je kan op veel plaatsen ook gewoon met de euro betalen maar dit raad ik je af dit is vaak onvoordeliger.

Groetjes Roelof.

• jeanette*

kijk maar even op www.oanda .com en dan traveler aan tikken. Dan op traveler excain. Dan krijg je een lijstje met de huidige koers. Onderaan staat een knop en als je die aanklikt dan keert hij het om. Even tegen elkaar plakken en meenenem in je portemonnee. Als iemand in je buurt nog een sealapparaat heeft is het helemaal mooi :D succes

mvg

jeanette

• HPG

Dag Monica,

Ik heb het even voor je nagerekend op de onderstaande calculator.

http://www.iccfx.com/nl/convert.php

Voor 1 euro krijg je nu 8 en een halve Egyptische pond.

Een Egyptische pond kost 11 en een halve eurocent.

Maar de koers kan elke dag weer net iets landers liggen.

Dus kloppen jouw getallen wel.

Groet,

Henk.

• Monica24

Allemaal hartelijk bedankt voor de info! Waar is het veiliger pinnen, hotel of bank? Dit i.v.m. skimming (aflezen van bankpasjes), of hoef ik daar niet bang voor te zijn?

• Monica24

Hele handige tip! bedankt!

• Monica24

Sorry vorige bericht op verkeerde plek gepost…

Allemaal hartelijk bedankt voor de info! Waar is het veiliger pinnen, hotel of bank? Dit i.v.m. skimming (aflezen van bankpasjes), of hoef ik daar niet bang voor te zijn?

• Frans

Bij de bank kun je veilig pinnen, geen probleem.

heb verschillende koersen bekeken en die varieren van 7.5 tot 8.6.

Is nog steeds een prima koers.