Hallo
Wie kan mij nou een goed antwoord geven over een visum heb je nou een visum nodig voor sharm of niet wij blijven in sharm gaan puur voor het zonnen de ene zegt het hoeft niet en de andere wel.
groetjes ellie
Hoi, als je alleen in je hotel blijft heb je genoeg aan een GRATIS klein visum.
Met dit gratis visum kan je niet naar het ziekenhuis als dat nodig mocht zijn.
Wil je iets verder dan je hotel of gaan duiken dan heb je een groot visum nodig en dat kost wel geld.
Wij hebben de gok genomen en een gratis visum genomen dit kan je bij de balie zeggen.
Groetjes Amanda
Dag,
Wel of geen visum nemen is op dit prikbord en op die van Sharm el Sheikh al vaak aan de orde geweest. Gebruik de zoekfunctie eens! In het kort komt het op het volgende neer:
Als je niet van plan bent om je hotel te verlaten voor b.v een excursie naar de Mozesberg of een snorkelexcursie naar Ras Mohammed etc. dus buiten Sharm, dan volstaat een (gratis) klein visum.
MAAR….
Stel je eens voor dat je door een ongeluk of om familiereden direct terug moet, dan loop je een grote kans dat je niet vanaf het vliegveld van Sharm eerder naar huis terug kunt vliegen.
Je moet dan eerst naar Caïro.
Dan heb je wel een visum nodig!
En ik heb er in ieder gevalgeen zin in om in dergelijke omstandigheden dan nog uit te zoeken hoe je alsnog aan dat visum kunt komen.
Dus als ik je een goede raad mag geven, neem die extra kosten voor lief.
Groet,
Henk.
Dag Jippie,
Ik regel mijn reizen altijd zelf, boek via het internet vliegtickets, hotel en het duikgebeuren. Dus dan is het sowieso al verstandiger om wel een visum te kopen.
Omdat je dichtbij het vliegveld zit wil m.i. toch nog niet zeggen dat een visum dan snel geregeld is?
De reisleidster, als je een georganiseerde reis hebt geboekt, zal je erbij kunnen helpen, mag ik hopen.
Maar mijn ‘advies’ heeft meerdere redenen, zoals je hoofd zal er in een dergelijke (stress-)situatie niet naar staan. Ook is het officieel in ieder geval niet mogelijk is om verschillende (leuke) excursies te maken buiten Sharm.
Als je dat al niet van plan bent en je wilt de gok nemen dat je niet voortijdig naar huis hoeft, kun je inderdaad 4 x €12,00 besparen.
Maar wat is 48 euro nu helemaal op het totale vakantiebudget?
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, denk ik maar. Nietwaar?
Groet,
Henk.
Ach, dat is weer het Hollandse eigen, je overal voor willen indekken… dubbel verzekerd zijn… je weet maar nooit - visum- nemen - terwijl kans heeeeel klein is dat je onverhoopt terug moet. Je wint nog eerder de Lotto…
Het gaat ook niet echt om het bedrag, maar is allemaal wel weggegooid geld. Beetje kansberekening. Ellie geeft toch al aan niks te doen ter plekke, dan is de keuze aan haar om wel of geen visum te nemen. Wij adviseren alleen. Ik ga voor nee, HPG voor ja, ieder zijn recht.
Fijne vakantie Ellie!!!
Je hebt helemaal gelijk Jippie, maar er lezen hier ook anderen mee.
Wat jij doet moet je zelf weten.
Net zoals ik dat doe, zoals je terecht opmerkt.
Ik neem aan dat je ook geen annuleringsverzekering neemt omdat de kans maar zo klein is dat je er gebruik van moet maken?
Ik wil in ieder geval niet bij die groep mensen horen die, zoals in het verleden wel in het nieuws was, dat gedupeerden bij grotere rampen (busongelukken e.d) klaagden dat de Nederlandse Overheid ze in de steek laat. Dat ze maar verwachten dat de staat voor de kosten opdraait, omdat ze zelf te beroerd waren om een paar centen uit te geven voor een verzekering.
Waardoor uiteindelijk de premies weer stijgen!
Groet,
Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?