GoMundo en visakosten

• Monica24

Eind deze maand vertrekken we naar Egypte, reis is geboekt bij GoMundo. Nu staat er in de voorwaarden dat we de visakosten + fooi ad € 25 p.p. aan de reisleiding moeten voldoen. Dat lijkt me op zich geen probleem (we zijn wat duurder uit maar dat maakt me op zich niet zoveel uit) maar toch heb ik nog een aantal vragen:

- Waar staat de reisleiding (visum moet worden aangeschaft voor de grenscontrole, staat de reisleiding of iemand anders die het visum afgeeft inderdaad voor de grenscontrole)?

- We hoeven pas in de bus te betalen, begreep ik uit andere berichten, krijgen we het visum dus zonder te betalen vóór de grenscontrole en rekenen we pas achteraf, in de bus, af?

- Wat doet de reisleiding als we zelf een visum aanschaffen, omdat we bv. niemand zien staan voor de grenscontrole? Mogen ze je dan de transfer naar het hotel weigeren (ik las op een ander foum dat ze dat bij iemand gedaan hebben)?

Wie is er onlangs met GoMundo naar Egypte geweest en kan me hierover meer vertellen?

• HPG

Dag,

als je de aankomsthal inkomt dan moet je door een haag mannen met bordjes van de diverse reisorganisaties.

Als je je bij hem meldt dan krijg je een visumzegel en kunt vervolgens gewoon doorlopen naar de controle.

In de bagagehal staan weer van die mannen waar je terecht kunt voor vragen, of je wordt aangesproken. Hij zegt dan wel wat je moet doen.

Nadat je je bagage hebt gekregen ga je naar het verzamelpunt, dat heeft dat mannetje je dan al verteld.

Als je ‘alvast’ naar buiten wordt gestuurd staat daar dan eindelijk je reisleider(ster) je op te wachten.

Je betaalt je visum dan meestal in de bus. In jouw geval dus die 25 euro.

Het staat in de reisvoorwaarden en daar ben je mee accoord gegaan.

Wat de sancties zijn als je zelf je visum koopt (vandaag kost je dat omgerekend zo'n 10 euro) bij zo'n kantoortje achter in de aankomsthal, weet ik niet.

Maar dat weten anderen wel. ze zullen nog wel antwoorden denk ik.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het allemaal zelf regel via het internet, dan heb je dat gezeur niet.

In ieder geval een prettige vakantie gewenst en laat je humeur er niet door bederven.

Groet,

Henk.

• Monica24

Hartelijk bedankt voor het antwoord, het is helemaal duidelijk!

• Jippie

Waar ga je naar toe? In Sharm is een visum niet verplicht…

Als je hem dan wel nodig hebt, kun je er zelf 1 kopen, en dan alleen fooi betalen in de bus.

• Monica24

We gaan naar Hurghada, dus visum is verplicht. Vroeger haalden we het visum ook altijd zelf maar nu staat het echt in de reisvoorwaarden dat het via de touroperator moet. Ben jij met GoMundo naar Hurghada geweest (en zo ja, wanneer)? Ik wil nl. erg graag weten wat de gevolgen zijn als we het visum wel zelf halen :-)