Hoi,
Ik en mijn vriend willen in september / oktober twee weken naar Egypte. Ik heb met veel plezier al allerlei informatie van dit prikbord gehaald, bedankt daarvoor!
Op dit moment twijfelen we naar welke plaats we zullen gaan en zien even door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Hurghada en Sharm el Sheik trekken ons niet zo, omdat het van die megagrote toeristische badplaatsen zijn.
We vinden het belangrijk dat er een rif voor het hotel ligt, zodat we direct kunnen snorkelen. Ook zoeken we wel wat vertier, want twee weken alleen doorbrengen in ons all-inclusive hotel lijkt ons niets. Dus het zou leuk zijn als je ook in het plaatsje een keer uit eten kunt, terrasje kunt pakken en bijv. ergens anders excursies kunt boeken zodat je niet gebonden bent aan de touroperator. Volgens mij vallen dan plaatsen als Marsa Alam af. Dan blijven plaatsen als El Gouna en Dahab over. Nu heb ik gehoord dat je in El Gouna niet vanuit de hotels kunt snorkelen klopt dit? En in Dahab zouden geen zandstranden met bedjes zijn, omdat de stranden vooral zijn ingericht voor de watersport. Klopt dit ook? Ik hoor graag jullie mening!
groetjes, Sabine