taba

• orpo

wij vertrekken binnen 3 weken naar taba;mijn vraag is kan men er gemakkelijk snorkelen en het materiaal er huren;en ook wat is je ervaring met hotel three corners

• Marian 2

Taba of je bedoelt Taba Heights

• orpo

taba heights is dat zo een groot verschil??

• HPG

Ongeveer 30 km!

• orpo

Is blijkbaar taba heights,en buiten petra zijn er nog andere leuke trip? ik heb gehoord van een jeepsafari

• Sjoerd

Hoi Orpo,

ben net 2 weken terug uit Taba Heights. Zijn een weekje geweest. Wij verbleven in Intercontinental. Taba Heights bestaat uit een klein gebied met 5 hotels. Verder is er weinig of niets. Daarentegen hebben wij het enorm naar ons zin gehad. Ik hoef die drukte niet van uitgaan, etc. Gewoon lekker hotel en dingen ondernemen en wat zien van het land.

Three Corners is het enige hotel wat niet direct aan de Rode Zee ligt. Het ligt wat hoger gelegen, tegen de bergen van de Sinai. De andere 4 hotels liggen wel direct aan het strand. Three Corners heeft wel tussen de andere hotels een stukje strand met bar en ligstoelen. Er gaat regelmatig een shuttlebusje naar dit stukje strand. Je zou ook kunnen lopen. Doe je ongeveer een kwartiertje over.

Direct naast Three Corners is een klein centrumpje. Stel je hier niets bij voor. Grotendeel van de winkels zijn nog leeg. Voor de rest bestaat het uit typissch toeristen winkeltjes.

Wat betreft snorkelen: bij het Sofitel Hotel en Hyatt Hotel bevinden zich een pier, waarvan af je direct in de Rode Zee kunt snorkelen. Alle hotels aan de Rode Zee zijn met elkaar verbonden met een soort van boulevard. Daarnaast kun je ook een snorkeltrip boeken naar Pharao's Island (wij niet gedaan).

Wij hebben vooraf in nederland een 3-daagse trip geboekt naar Jordanie (zat bij in het pakket). Zijn naar Wadi Rum, Petra, Little Petra en Aqaba geweest. In ons hotel zag ik ook dat je een dag-excursie naar Petra kunt maken. Leek mij erg vermoeiend. Je wordt dan ergens midden in de nacht opgehaald en bent 's avonds laat terug.

Wat betreft andere excursies is er genoeg aanbod: Je kunt de sinai op allerlei manieren ontdekken. Er zijn verschillende Wadi's, Mozesberg en St. Katherina Klooster in het zuiden. Natuurlijk kun je ook een dagtour naar Cairo maken. Ook hier wordt je midden in de nacht opgehaald en ben je 's avonds laat terug. Daarnaast kun je ook naar Israel. Taba ligt niet ver van de grens van Israel (Eilat). Hierover kan ik allemaal weinig vertellen.

Omdat we de 3-daagse tour naar Jordanie hebben gedaan, hadden we nog maar 3 dagen over in Taba. We hebben toen wel 1 excursie gemaakt en deze kan ik je erg aanraden. We zijn naar de Coloured Canyon geweest. Was een super excursie. Erg mooi gebied. Kleine kloof en mooie uitzichten over het berglandschap. Je moet wel een beetje goed ter been zijn, want je moet wel een aantal maal heuveltjes beklimmen. Google maar eens Coloured Canyon.

Taba Heights is een vrij nieuwe Egyptische bestemming. Is nog wel erg in ontwikkeling. Desondanks vond ik het een super bestemming. Ligging erg mooi. Tegen de bergen van de Sinai, aan de Rode Zee (golf van Aqaba). Aan de overkant liggen de bergen van Saoudi Arabie. Tip: sta eens vroeg op (rond 6.00 uur) en aanschouw de mooie zonsopkomst boven Saoedi.

Let op: als je aankomt op Taba Airport moet je je visum bepalen. Er zijn 2 soorten. Als je alleen binnen de Sinai blijft moet je de gratis Sinai visum nemen. Dit betreft alleen een stempel in je paspoort. That's all.

Besluit je vanuit Taba een dagexcursie naar Cairo te maken, moet je de Egypte visum nemen. Deze kost, geloof ik, rond de 17 euro.

Ik hoop dat je iets aan bovenstaande hebt.

Sjoerd

p.s. onderstaande link is de algemene website van Taba Heights met info, ook voor activiteiten en excursies

http://www.tabaheights.com/Home.aspx?SubSectionID=83&IsGolf=false&SelSec=0&SelSubSec=1000

• Marian 2

Taba ligt NIET aan de Rode Zee,maar aan de Gulf of Aqaba!!!!!

Bij Petra wordt je afhankel;ijk van de 1ste of 2 e boot opgehaald om 7 uur of 7.30 en je bent om ongeveer 21.00-22.00 weer terug,dus van nachtwerk geen sprake,wel van Israel.Dan ga je midden in de nacht weg en komt je ook na middernacht weer terug,dat is een erg vermoeiende trip.

• orpo

alvast bedankt;de gewoontes in egypte zijn me bekend want ik was 5 maanden geleden in luxor:vooral sjoerd veel uitleg