Malaria

• hemmo

Hallo,

wij gaan 3 weken naar Egypte, oa 9 dagen nijlcruise, 3 dagen Cairo en 9 dagen Hurghada. Wij zijn ervaren “exotische” reizigers en hebben alle benodigde inentingen. Nu las ik in een klein foldertje van de reisorganisatie ietsover malariatabletten? Ikzelf heb nooit de link gelgd met malaria/Egypte.

Kan iemand mij vertellen of dit nodig is, wij vertrekken donderdag al.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties!!!

mvg,

Hemmo

• Jan

Hallo.

Voor zover ik weet is dat alleen van belang als je naar de Fayoum gaat, en dan is het nóg maar de vraag.

Groet, Jan.

• HPG

Dag Hemmo,

Naar de gebieden waar jullie heengaan hoef je voor malariamuggen geen zorgen te maken.

Henk.

• hemmo

Jan en HPG, dankjulliewel voor de reacties, ik wist het bijna zeker maar met malaria neem ik liever geen risico.

mvg,

Hemmo

• Jan

Daar heb je gelijk in. Bovendien, ik heb begrepen dat dat anti-malaria spul op zichzelf ook niet zo fris is voor je lichaam, dus het is verstandig om het niet te nemen als het niet strikt noodzakelijk is.

Trouwens, als ik in dit (iets ruimer) verband zo af en toe lees wat mensen hier zichzelf toestoppen om alleen al diaree te voorkomen (o.a. middeltjes die in ons eigen land al lang verboden zijn, en met reden) dan zit ik wel eens met kromme tenen te lezen :-).

Groet, Jan.