corrupt beveiliging

• wilma

Wat is de beveiliging corrupt in hurghada.

Wij moetsen onze zakken en dergelijke leegmaken om door het controlepoortje te kunnen,deden ons geld in een bakje en toen we het weer wilden pakken ,toen we door het poortje waren haalde de beveiliging tot mijn verbazing 2 euro eruit en moesten doorlopen.

Dit is dus diefstal.

Het zat mij niet lekker en ben na 10 minuten teruggegaan, en er wat van gezegd en tot mijn verbazing kreeg mij geld terug,maar het zat wel bij een ander in de zak en werd heel stiekum gedaan.

Dit kan toch niet ,het gaat mij niet om die 2 euro maar ze moeten niet zomaar geld pakken, dit is diefstal.

Wat kunnen wij hier aandoen dit kan toch niet.

Wie weet bij wie ik dit kan melden,want dit schijnt wel vaker te gebeuren en moet dus stoppen.

• JokeW

hoi wilma

ja dit is echte diefstal, dit soort dingen kwam vroeger echt niet voor, ik zou het bij je reisorganisatie melden en/of als je nog in het hotel zit bij een, goed engels sprekende, hotelmanager. anders krijg je veel jageknik en gebeurt er niets. ook zeggen dat je door dit voorval niet meer terugkomt. een aantal mensen wordt steeds brutaler, maar je kunt altijd met de touristpolice dreigen. want men wil het toerisme toch blijven beschermen en dat soort mensen zorgt er voor dat toeristen straks wegblijven.

groetjes jokew

• Rene

Ik woon al 4 1/2 jaar met mijn gezin in Sharm el Sheikh en heb redelijk wat kennis en ervaring opgedaan in die tijd.

Alle soorten politie en militaire organisaties die er hier zijn alsmede ook de lokale bevolking dekt elkaar altijd. Voorbeeld: als ik bij een Egyptenaar met mijn auto achterop de zijne rijd ben ik fout. Logisch! Gebeurt het echter andersom ben ik OOK fout! Ik kan legio van dit soort voorbeelden aanhalen door (helaas) vaak eigen ervaring maar er is niets wat je eraan kunt doen!

In juni 2006 was er een grote demonstratie van rechters in Kairo die wilden vechten voor eerlijkheid en gerechtigheid voor iedereen en tegen de alom heersende corruptie. Je kunt het al raden: deze rechters werden allemaal gearresteerd en er zijn er die nu nog vastzitten!

Dit systeem zit hier zo vastgeroest dat er weinig hoop is op spoedige verbeteringen dus ik denk niet echt dat ze veel zullen geven om een toerist van wie 2 euro ontnomen is.

• Petr@work

Ik vind het met de dag erger worden. Kom enkele malen per jaar in Cairo, ben net weer terug, maar je moet echt continu op je hoede zijn. Het disrespect, de zwendelarijen of regelrechte diefstal. Natuurlijk is het tegelijkertijd steeds moeilijker voor de gemiddelde werkende man met die stijgende voedselprijzen, maar het lijkt alsof normbesef hand in hand met welstand gaat…

• Jol

Ik heb dat idee zelf ook, en ik woon hier…..het lijkt wel of ik steeds harder op moet treden. Klinkt gek maar dat moet je ook doen, ter plekke diefstal of beledigingen keihard afhandelen. Hoeft niet met geschreeuw of loos gedreig. Maar resoluut en hard. Helaas.

Jol

• Petr@work

Weet je hoe het zit met de explosieven die gevonden zijn op het Plein van de Triomfen? (heliopolis, omgeving presidentieel paleis)

• Jol

Helemaal niks van vernomen, ook geen enkele melding in de Egyptische kranten.

Wat is je bron?

Jol

• Petr@work

http://news.monstersandcritics.com/middleeast/news/article_1396595.php/Ammunition_bomb_found_in_presidents_district_in_Cairo

• Jol

Wat gek dat je dat weer in zo,n krant leest en niet in de Egyptische kranten.

Maar ja..

Jol

• Petr@work

Inmiddels heb ik gehoord( en niet gelezen ) dat het een nepbom was. Niettemin blijken er toch redenen te zijn om zoiets te doen; de ontevredenheid. Daarnaast zijn er dus ook redenen om dit niet bekend te maken aan het Egyptische publiek: de interne veiligheid en het streven om de rust te bewaren.