Twee dagen Luxor !!

• Mike B.

Hallo allemaal,

Wij willen vanuit Sharm el Sheikh met Egyptair twee dagen naar Luxor, wat kunnen wij allemaal bekijken in 2 dagen ?? We willen o.a. naar de Luxor Tempel, Temel van Karnak en de Vallei der Koningen !! Verder nog tips over wat we moeten zien en doen ?? Ligt de Vallei der Koningen ver van Luxor vandaan ??

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groetjes Nathalie

• inge

Nee hoor, de vallei der koningen is vlak bij.

Jammer dat je maar twee dagen hebt, anders zou je ook naar de tempel van Dendera kunnen gaan. Deze excursie kun je doen per boot en neemt een hele dag in beslag, maar zeker de moeite waard!

Maar ik denk als je de vallei der koningen en de vallei der koninginnen op een dag doet en de volgende dag de Karnak tempel en de Luxor tempel je wel vol zit. In juni is de temperatuur al erg hoog en put je snel uit. Ga wel in de vroege ochtenduren naar de tempels en de vallei. Zeker de vallei der koningen, daar lopen de temperaturen snel op!

gr. inge

• HPG

Hallo,

Neem eens contact op met Miriam kok, zij woont in Luxor en kan je behulpzaam zijn bij het samenstellen van een ‘excursiepakket’.

Persoonlijk zou ik me overigens houden bij de vallei van de koningen als je maar twee dagen hebt. De Sound en Lightshow vond ik zeer de moeite waard, evenals een Feluccatocht op de Nijl en een bezoek aan de tempel van Hatsepsup (weet niet of ik het zo goed schrijf).

Haar e-mailadres en website kun je in een van de topics hieronder makkelijk zelf terugvinden.

Groeten,

Henk

• Rene

Vergeet ook Luxor Museum niet, erg mooi en het is een goeie combi met de tempels en graven.

• monica

Hallo Nathalie,

Je kan in 2 dagen heel veel zien.

Op de eastbank kan je karnaktempel en luxortempel combineren, samen met eventueel een bezoek aan het mumificatiemuseum of luxor museum.

's Avonds is er op Karnak een sound and lightshow. Dat is wel leuk om mee te maken. Een bezoek ‘s avonds bij luxor tempel is ook goed te doen. Het is altijd een apart sfeertje als je daar ’s avonds rond loopt.

Dan kan je met de ferry naar de overkant, daar staan genoeg taxichaffeurs die jullie naar alles toe kunnen brengen tegen een hele schappelijk prijs.

Op de Westkant kan je eerst richting de vallei der koningen. Daar kan je 3 tombes bezoeken (volgens mij is tut momenteel dicht ivm restauratie). In November was Ramses V en VI ook open voor bezoek, daar moest je wel extra voor betalen maar het is zeker de moeite waard. Aansluitend kan je dan naar Hatshepsut gaan, en als je dan nog fut en tijd over hebt is Madinet Habu ook een echte aanrader.

Je kan ook een taxi aanspreken in de buurt van je hotel en een dagprijs afspreken.

Ze brengen je dan overal heen en wachten ook op je.

Monica

• Mike B.

Hallo allemaal,

Onwijs bedankt voor jullie reacties !!

Heeft iemand ook nog tips voor wat betreft het boeken van een hotel ?? Bij welke organisatie ik dat het beste kan doen en welk hotel is een aanrader ??

Denk dat we best wel wat kunnen zien in twee dagen !! Zijn vorig jaar twee dagen naar Cairo geweest en hebben daar ook zoveel mogelijk gedaan in die dagen, het was geweldig !! Hebben een hoop moois gezien en hopen dat nu ook in Luxor te krijgen !!

Groetjes Nathalie

• monica

Als wij in luxor verblijven boeken wij altijd bij Nile Valley (ze hebben hun eigen website, even googlen) Een 2 persoonskamer met hele goede bedden kost daar EUR 28 per nacht, Het eten is er ook goed en niet duur. Ze hebben tegenwoordig ook een zeer mooi zwembad. De slaapkamers zijn super schoon.

Kijk maar even op hun website, echt een aanrader.

Hamada (de eigenaar) kan ook helpen met eventuele uitstapjes.

• Wilma V.

Ik zou zeker ook Medinet Habu op je lijstje zetten: heel mooi en bijzonder en de keren dat ik er was liepen er weinig toeristen rond.