wel of niet op reis gaan naar Egypte.

• HPG

Dag Jan,

Het heeft inderdaad niets meer met dit topic te maken.

Mijn opmerking over wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd had net zo goed kunnen gaan over de genocide in Rwanda, de recente oorlogen in het voormalig Joegoslavië of de onlusten in Kenia etc.

Het gaat er allemaal om dat de ene bevolkingsgroep zich superieur acht boven de andere en dat dit een grond kan vormen voor moordpartijen.

En dat is waar ik bang voor ben.

In de serie van Geert Mak wordt wel duidelijk dat de misdaden in het Nazi-Duitsland tijdperk, mede door ogenschijnlijke ‘goede mensen ’ zijn gepleegd.

Net als die andere gruwelijkheden die ik noemde.

De grote (opportunistische) menigte laat zich makkelijk door een volksverlakker opruien. Daar gaat het mij om.

Maar het heeft, denk ik, geen zin deze discussie voort te zetten.

Laten we het maar op houden (en hopen) dat het rumoer rondom die vent zich vanzelf oplost.

Groet,

Henk.

• JokeW

mensen

laten we geen zware discussies over politiek starten, ik weet wel: bijna alles is politiek en ik ben zelf ook zo in de verleiding, maar de vraag was of het veilig is om naar egypte te reizen en een aantal mensen hebben hier op gereageerd.

zoals uit de bijdragen blijkt zijn er nooit garanties. ook wanneer er geen duidelijk spanningsveld is, gebeuren er dingen. laten we leven bij de dag en ons niet door angst laten leiden. we steken over, rijden met de auto, gaan 's avonds over straat en stappen in een vliegtuig, waarheen dan ook.

iedereen kan zelf beslissen waarheen de reis voert, maar in ieder geval voor allemaal een hele fijne ontspannen vakantie.

jokew

• JokeW

he henk, zaten we bijna op t zelfde moment te reageren, jokew

• HPG

Dag Joke,

Tegelijkertijd reageren kan soms gebeuren, maar zoals uit het bericht van Jan en mij al blijkt zitten we beide niet te wachten op een politieke discussie.

Kon eigenlijk ook niet anders, want ik zie mensen die zo ‘tegen’ moslims zijn, niet zo snel op vakantie gaan naar een moslimland.

Groet,

Henk.

• EHGvW

Ook ik maak me nu na alle comotie van de afgelopen dagen wel een beetje druk hierover :-(

De film komt nu bijna uit en ik zag gisteren een of andere egyptenaar ook al op tv iets zeggen over aanvallen op ambassade's.

Ik heb nog niet geboekt, maar ben van plan om half april te gaan.

Ben benieuwd hoe de meningen hier er nu over zijn?

• gerda

Als er gevaar dreigt zullen ze je echt niet naar Egypte laten gaan ,neem ik aan.

• JokeW

ik denk dat er veel commotie vooraf is, de film is nog niet uit. nederland is een klein land en maakt snel ophef over zoiets. ik heb het hier met egyptenaren besproken, maar het leeft hier helemaal nog niet, ze vragen wel: “net zoiets als de deense cartoons?” hun boterham hangt er ook vanaf he? ik heb zelfs gelezen dat balkenende denkt dat er doden gaan vallen, maar…… vrije meningsuiting oke, maar als het landsbelang in gevaar is zal de film naar mijn mening wel verboden worden. gerda heeft ook gelijk als het gevaarlijk is laten ze je niet weggaan

toch een fijne vakantie allemaal, waar naar toe dan ook

jokew

• HPG

Hallo,

Die film is er niet en ik moet eerst nog zien dat hij uitkomt.

Ik laat me in ieder geval niet gek maken.

De enige reden dat ik niet zou gaan is dat er een reisverbod o.i.d komt naar Egypte.

Henk.

• Carola Soulje

helemaal mee eens

• Rene

Mag ik jullie “druktemakers” allemaal even doorverwijzen naar mijn commentaar op -sharmelsheikh.prikpagina.nl- onder het onderwerp Wilders film gemaakt op

11-03-2008 om 13:26 uur onder de naam Rene.

Als hier de situatie verandert zijn jullie de eersten die het weten! (Na mij zelf dan toch).

Ik ben ook gewoon Nederlander net als mijn gezin en zie er net zo gebruind uit als was ik net voor de eerste dag hier!

Mocht iemand toch nog specifieke vragen hebben dan kan dat altijd via mijn e-mail adres.

Rene