Hulp m.b.t. valuta

• Sjoerd

Hoi Prikkers,

misschien ben ik hier niet op het juiste prikbord, maar wellicht zijn er hier mensen die toch antwoorden heeft op mijn vragen. Over een paar weken gaan wij naar Egypte en Jordanie. Wij vliegen naar Taba (Egypte). Komen 's avonds laat aan. De volgende dag vertrekken wij vroeg naar Jordanie, per boot naar Aqaba. Vervolgens via de Wadi Rum richting Petra, waar we 2 nachten verblijven om de dag erna weer richting Taba te reizen.

Nu heb ik hulp nodig m.b.t de valuta, vooral in Jordanie. Wat raden jullie ons aan. Is het verstandig om vanuit NL, US dollars, Euro's of Joranische dinars mee te nemen? In de 3 dagen, die we in Jordanie verblijven zitten alle excursie en diners al in. Hebben alleen zakgeld nodig voor persoonlijke uitgaven, zoals drinken.

Ik weet namelijk ook niet of er mogelijkheden en tijd is om te pinnen in b.v. Aqaba

We verblijven b.v. ook een hele dag in Petra. Om daar flesjes drinken te kopen, wat is daar de gangbare valuta?

Ik hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven op bovenstaande vragen.

b.v.d.

Sjoerd

• Jenny

In Jordanie heb ik alles gewoon in dinars betaald. Nergens problemen gehad met pinnen, noch in Aqaba, noch in Petra (althans: het stadje naast Petra). Zorg wel voor kleine valuata ivm wisselgeld!

Net als in Egypte worden ook in Jordanie fooitjes heel erg gewaardeerd, ook daarvoor is kleingeld handig….

• Sjoerd

Bedankt, Jenny voor je reacties. Ik denk dat ik sowieso op schiphol bij GWK een aantal dinars omwissel, voor het geval dat.

Nog maar een paar weken. Heb er zin in.

Sjoerd

• Maaike

Het is niet nodig om op Schiphol dinars te kopen. Is duurder dan in Jordanie. In Aqaba zijn ook genoeg pinautomaten. Ik zie dat je je vraag ook al op het pb van Jordanie hebt gesteld en vele antwoorden hebt gekregen. Je kunt ook nog even op onze site kijken (bij info klikken) Bij onze reis naar Jordanie/Syrie hebben we nog een grote lijst met tips staan.

• Rene

Gewoon Eurootjes mee en die kun je bij alle banken omwisselen! Ik woon al 4 1/2 jaar met mijn gezinnetje in Sharm el Sheikh en overal, OOK in Jordanie, wordt gewoon met Euros gewerkt! Wil je een beetje weten hoeveel je voor je Euros krijgt kijk dan even op www.xe.com en dan heb je een vrij nauwkeurige indicatie. Alle firmas hier werken met deze pagina net als ik met mijn duikcentrum dus ook! Ik hoop dat jij en meer mensen hiermee geholpen zijn maar dit is basis info die een reisagentschap je mee zou moeten delen.

Rene