feluccatocht vanuit Cairo

• farao

Hallo allemaal,

Ik heb al veel gelezen op deze site, maar ik heb nog een vraagje:

Wij willen graag een dagtocht-halve dagtocht maken per falucca (met schipper)vanuit Cairo. Is dit mogelijk, wat zijn de prijzen hiervoor? Waar zij er opstapplaatsen.

Nog een vraag, hoe ver is saqqara en memphis vanaf de piramides van Gizeh.

Alvast weer bedankt voor de reacties.

farao

• Wilma V.

Felucca's kun je her en der langs de Nijl in Cairo huren en de kosten met schipper ligt rond de 30 a 40 pond. Tenminste dat betaal ik gemiddeld als ik een felucca huur aan de Corniche vlakbij Grand Cafe Maadi. Maar ook downtown kun je een boot her en der huren.

Mooi om te doen tegen de tijd dat de zon ondergaat, maar in deze tijd van het jaar waarschijnlijk wel erg koud.

Het is me overigens niet duidelijk waar je heen wilt, als je schrijft dat je een tocht vanuit Cairo wilt maken. Bij mijn weten vaar je Cairo echt niet uit, maar huur je zo'n boot voor één of een paar uurtjes (picknickmandje mee!).

Vanaf de piramiden van Gizeh is het met een auto circa 20 minuten naar Sakkara en ook naar Memphis als ik me goed herinner.

Veel plezier!

• farao

Hallo Wilma,

bedankt voor je reactie. Wij gaan voor het eerst naar Egypte en ik probeer een reisschema te maken. Is het de eerste week van mei s avonds koud in Cairo.

Overdag is het toch al gemiddeld zo n graad of 28!

We hoeven Cairo niet echt uit te varen, maar ik bedoelde een opstapplaats in Egypte.

Wat moet ik ongeveer betalen voor een taxi vanaf Gizeh naar Sakkara?

Nog een vraag: Hoe kom ik aan een plattegrons van Cairo, is die te downloaden?

Janny