Hallo beste forumers,ik had even een vraagje.Onze dochter wil erg graag naar Egypte toe,maar zij moet helaas in juli vakantie nemen.is het echt niet te doen rond die tijd kwa warmte? Zij kan redelijk goed tegen warmte.Groetjes Mini.
Hoi Mimi
Ik weet niet waar ze heen wil naar de nijl of naar de rode zee,Het is er in die tijd
werkelijk bloedheet,Ook al kun je goed tegen hitte,dan vind ik het geen aanrader.
Je kunt niet in de zon liggen.en om wat te ondernemen in die hitte heb je al hele
maal niet! Ik ben zelf eind oktber in Luxor geweest en toen was het nog 37 graden.
Groeten Ruud.
mini schreef:
>
> Hallo beste forumers,ik had even een vraagje.Onze dochter wil
> erg graag naar Egypte toe,maar zij moet helaas in juli
> vakantie nemen.is het echt niet te doen rond die tijd kwa
> warmte? Zij kan redelijk goed tegen warmte.Groetjes Mini.
Dag Mini,
Je schrijft niet waar je dochter naar toe wil gaan, naar Luxor inhet binnenland of naar een van de kustplaatsen.
In Luxor en verder overigens alle bestemmingen langs de Nijl kan het inderdaad erg heet zijn. Maar zoals je schrijft kan ze redelijk goed tegen de warmte en dan zou het eigenlijk niet zo'n probleem hoeven te zijn. Ze moet vooral overdag, net als de Egyptenaren het wat rustig aan doen. En dat doe je vanzelf….!
's Ochtends vroeg en als de zon onder is, is het dan weer tijd om aciever te worden.
Aan de kust staat vaak een windje die voor verkoeling zorgt en bovendien met de zee onder handbereik is het met die hitte goed uit te houden, vind ik.
Persoonlijk zou ik me er dan ook in ieder geval niet van laten weerhouden om in die periode te gaan.
Henk.
Hoi mini,
Ik heb net de vakantiegids binnen gekregen van Rosetta.
Hierin worden volop rondreizen in de periode juni/juli en augustus aangeboden.
Dat verbaasd me nog steeds want volgens mij vluchten alle egyptenaren die dan kunnen in die periode naar de kust (o.a. alexandrie)
Ik ben zelf in juni in luxor en aswan geweest en ik kan je zeggen dat 50 graden niet meer afkoelt.
Een fris windje is er dan niet. Zelfs die is warm.
Alles is warm (zeg maar heet). Foto- en camera apparaten doen het dan even niet.
De enige plaats waar je koelte vind is in de hotelkamer met de airco volop aan.
Ik heb de excursies toen links laten liggen(had e.e.a. toch al gezien) en ben heerlijk aan het zwembad gaan liggen (vooral niets doen).
Medereizigers hebben wel de excursies gedaan.Hun reactie was dat alles heel mooi was maar dat het wel vreselijk vermoeiend was.
Het is dus te doen. Alleen in het voorjaar en najaar is het wel beter vertoeven in karnak tempel en de vallei der koningen. (veel beschutting is daar niet)
Maar wil je het echt weten, boek dan lekker een korte rondreis en ga naar dit fantastische land toe.
Groetjes,
Monica
Over het algemeen genomen is het in de maanden juli en augustus heel warm.
Afgelopen zomer viel het reuze mee. 38 graden Celsius was goed te doen. Andere jaren hebben wij het heter gehad, maar als je je (zoals al geschreven) aanpast, dan is het best te doen. Je moet dan niet allerlei vermoeiende dingen willen doen, maar op, in en vooral onder water heb je er betrekkelijk weinig last van.
Als je echter naar Egypte wilt gaan om allerlei bezienswaardigheden te bezoeken, dan zou ik dat liever uitstellen tot een ander, geschikter moment in het jaar.
Snorkelen, zwemmen en varen is in de zomermaanden goed te doen, mits je gezond bent en niet te snel last van de warmte hebt.
Hoe dan ook, een prettige vakantie gewenst.
Afgelopen zomer was het vreselijk heet in bijv. Cairo en idem dito in Dahab aan de golf van Aqaba. Zoals al eerder vermeld is door anderen, is zonnebaden echt niet uit te houden, maar ben je aan zee dan kun je daar je verkoeling halen d.m.v. zwemmen, snorkelen en/of duiken.
Wil je echt meer van het land zien, dan is een andere periode bijv. de krokus- of herfstvakantie beter aan te raden.
Ik zou het niet doen in juli, echt bloedheet!
Wij gaan zelf emigreren naar Luxor, maar willen juli en augustus doorbrengen in Nederland vanwege de hitte. Kwik kan oplopen tot 50/ 55 graden!
Ruud schreef:
>
> Hoi Mimi
>
> Ik weet niet waar ze heen wil naar de nijl of naar de rode
> zee,Het is er in die tijd
> werkelijk bloedheet,Ook al kun je goed tegen hitte,dan vind
> ik het geen aanrader.
> Je kunt niet in de zon liggen.en om wat te ondernemen in die
> hitte heb je al hele
> maal niet! Ik ben zelf eind oktber in Luxor geweest en toen
> was het nog 37 graden.
>
> Groeten Ruud.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?