Binnenlandse vlucht

• Lysanne

Hallo,

Wij gaan in februari een weekje naar Egypte, Luxor om precies te zijn.

Nou hoorden we dat je ook binnenlandse vluchten kan maken.

Is het mogelijk om 1 dagje, vanuit Luxor, naar Cairo te vliegen en weer terug naar Luxor? En weet iemand hoe lang je erover doet?

Alvast bedankt

• Anna

als je kijkt op egyptair.com kan je alles zelf bekijken…

Succes!

• monica

Hoi Lysanne,

Het is denk ik wel mogelijk om op en neer te vliegen in 1 dag, maar volgens mij vliegen ze niet 's nachts, dus dat beperkt de mogelijkheden.

Bij een binnenlandse vlucht dien je 1 uur van te voren aanwezig te zijn. Het vliegen vanuit cairo naar luxor duurt ongeveer 1 uur. Vanaf het vliegveld naar luxor is ongeveer een drie kwartier. Dus je bent heen al 2,75 uur minimaal kwijt.

Terug geldt hetzelfde, dus al met al blijft er dan weinig tijd over om luxor te bekijken.

Het is misschien beter om 1 nachtje te overnachten en laat in de middag terug te vliegen naar cairo.

Succes met je keuze.

Groetjes,

Monica

• monica

Oeps sorry, ik denk verkeerd om.

Je vliegt dus van luxor naar cairo.

Qua reis en vliegtijd maakt het niets uit, dat blijft het zelfde.

Je moet echter wel rekenen op reistijd vanaf vliegveld cairo naar de bezienswaardigheden. Trek daar ongeveer een uur voor uit. (cairo is best wel druk)

De eerste vliegtuigen vanuit luxor vertrekken om ongeveer 6.00 uur en de laatste vanuit cairo ongeveer om 24.00 uur. Dus het moet kunnen.

De reizen kan je bespreken bij egypt air. Zitten op de corniche onder Old winterpalace.

Eventueel te boeken via hun website.

Prijzen varieren van 400 pond tot 1000 pond. ( wij hadden alleen enkeltjes)

Laatste keer enkeltje betaald van luxor naar cairo voor 550 pond.

8 pond is ongeveer 1 euro.

• Annick

Binnenvluchten zijn er genoeg , zoals reeds vermeld bij egyptair.Van Cairo airport is het nog ong 1 uur met de taxi. Er is nog een alternatief . De slaaptrein, je krijgt een goed bed om in te slapen ,avondmaal en ontbijt . De trein vertrekt s'avonds in Lxr en komt s'morgens aan in Cairo centrum.

Alles hangt natuurlijk af van wat jullie willen bezichtigen in Cairo .