klimaat, geld

• Greg Wermuth

Hallo mensen,

in de 2e week van januari gaan wij een rondreis maken door Egypte. DWZ aankomst in Luxor , 5 dagen nijlcruise en 2 dagen Cairo, daarna van Cairo met de bus naar Hurghada voor de terugreis. Kwam er wel achter dat de terugreis van Cairo naar H. 8uur duurt, hadden ze dus niet verteld bij het reisburo (Isropa). Nu wilde ik weten hoe het weer is tijdens deze periode plus wat ik het beste als geld kan meenemen( euro of dollars of egypties geld) en bij diarree wat het beste te gebruiken, norit of iets dergelijks. Ik ben benieuwd. Bedankt voor eventuele reactie. Groet Greg.

• Frans

Hallo Greg,

Vreemd dat je voor de terugreis helemaal naar Hurghada moet, ik had dan liever er vijf dagen of zo aan vast geknoopt. Het weer in Egypte is voor ons Hollanders altijd lekker dus je kan je zwemkleren wel meeemen. Gewoon euros meenemen en daar wisselen de euro staat nu heel gunstig is ongeveer 1 euro voor 8 ponden, kan dan wel weer anders zijn hoor. Bij diaree nemen wij altijd antinal en die kopen we in Egypte kost weinig, je moet denken aan een pond of tien per doosje.

Nog een tip loop de prikborden bij langs hoe het zit met onderhandelen, kom je er voor de eerste keer dan ruiken ze dat daar, en willen zo snel mogelijk veel geld aan je verdienen, beetje voorbereiding op dit gebied scheelt je heel wat geld.

Kijk ook na of je de fooi al bij je reis hebt betaalt, is dit het geval neem dan je reisbescheiden mee waar dat in staat want anders kom je direct op de boot al voor een verassing te staan. Ze vragen dan behoorlijke bedragen voor fooi denk aan 60, 70 euro per persoon. Vraag dit anders nog even op het reisburo.

Als er vragen zijn horen we het wel.

Wens jullie alvast een fijne reis, en laat jullie ervaring hier eens weer horen.

Groet, Frans.

• Jenny

Waarom contant geld meenemen naar Egypte? Ik vind het persoonlijk veel makkelijker en veiliger om te pinnen… De koers is gunstig, er worden geen wissel trucs uitgehaald (minder briefjes krijgen dan verwacht), geen gezeur met cash en je bent verzekerd.

Nog maar 3 nachtjes slapen, dan vertrek ik :-)

Groet,

Jenny

• Frans

Klopt Jenny, maar vind een beetje contant geld ook wel lekker.

Maar inderdaad je kunt er ook proma pinnen.

Groet,Frans.

• Annick

Een egyptisch middeltje om diaree te stoppen is heel natuurlijk: Een turkse koffie met lemoen . Smaakt helemaal niet lekker , maar helpt onmiddelijk (eigen ervaring)