rolstoel

• janencoba

Wij willen graag naar Egypte cruise en strandvakantie, maar mijn man zit in een rolstoel. Kan wel wat lopen, maar geen trappen en geen lange afstanden. Heeft iemand hier ervaring mee of wwet iemand of het daar rolstoelvriendelijk is, Ik heb geen idee hoe de wegen daar zijn.

• Jenny

Ik ben tot nu toe alleen in Dahab geweest. Het hotel waarin ik zat (Inmo divers) had een kamer aangepast voor mensen in een rolstoel. Ook kon je makkelijk naar het terras en zwembad rijden. Om bij het strand/de zee te komen hoef je alleen de promonade over te steken, dat is ook geen probleem.

Het hele touristische centrumpje van Dahab is mooi betegeld en vlak. (Ik zat daar met een gekneusde teen en heb er daardoor extra op gelet.) Helaas geldt dat niet voor de wegen buiten het centrum: hoge stoepranden en andere onregelmatigheden.

Over drie weken ga ik meer van Egypte verkennen, zodra ik terug ben zal ik meer vertellen.

Groet,

Jenny

P.S. veel hotels zetten op hun websites of ze faciliteiten hebben voor mensen in een rolstoel, gewoon even checken dus!

• Rene

Volgens mij moet het geen probleem zijn in hotels, op cruiseschepen en etcetera. Maar verder is Egypte een zeer rolstoelonvriendelijk land. De stoepen in de steden zijn onmogelijk hoog, bij de diverse bezienswaardigheden zijn weinig tot geen aanpassingen gemaakt voor rolstoelen. Je kunt allicht wel zo her en der komen, maar (bijvoorbeeld) de pyramides van Gizah zijn niet te doen. En dat is bij een bezoek aa Egypte toch jammer….

• frank

de snelwegen zijn goed denk ik mar in de oude steden zal hetbagger zijn.

ik zou en resort park nemen daar is alles voorzien van gemakken,heb zelf een app in egypte vandaar

• josschie

hilton long beach(hurghada) heeft speciale invalide kamers