Weet iemand wat dit is?

• Paola

Dat was Calimera Habiba Beacht.

Een échte aanrader.

Geboekt via Neckerman BE, was voordeliger dan Neckerman NL.

Vlucht vanaf Brussel naar Marsa Alam met Thomas Cook.

Marsa Alam heeft een eigen luchthaven(tje) Daarna nog zo'n 3 kwartiertjes naar het resort, met de bus.

Park was hoofdzakelijk bezet door Duitsers en Belgen. Italianen zaten allemaal in eenzelfde hoek van het resort (om de rust van de andere vakantiegangers niet te verstoren denk ik :)

Als je meer wilt weten: vraag maar.

Paola

• Paola

Nou dit is voor mij dus helemaal een fantastische ervaring.

IK, die niet eens durft te snorkelen, nog minder om te duiken !!!

Vind ik zo'n prachtig dier zomaar op enkeldiep water. Anders had ik zo'n danseres waarschijnlijk nóóit in mijn leven gezien.

Mijn man zag tijdens het snorkelen op zo'n 10 meter vanaf het strand een kleine rifhaai en kwam dit enthousiast aan mij vertellen… sindsdien hield ik iedere schaduw in het water in de gaten tijdens het zwemmen.

(Ja…. ik weet het…… tis prachtig….. maar je kunt maar érgens bang van zijn)

De Spaanse danseres was inderdaad een sierlijk ding. Een beetje inderdaad alsof het een jurk aan had.

Misschien was het beestje ziek en is zodoende zo dicht aan de kust gespoeld.

Paola

• Paola

Ik had er nóg een foto van. Heb die op de hyves bijgeplaatst.

• Marjolein

Ik dacht al dat het calimera habiba beach was. Wij zijn in Pensee Royal Garden, Akassia Swiss, Brayka Bay en Sol Y Mar Solitaire geweest maar dit hotel kende ik nog niet, ik dacht aan de foto's te zien dat het Calimera Habiba Beach was. Wij zijn ook vanaf Brussel gevlogen met Neckermann Belgie. Was voor ons vooral voordelig omdat onze zoon van 14 daar nog wel kinderkorting kreeg.

Maar het hotel is goed bevallen? Eten enzo ook? Italianen heb je in Marsa Alam/ El Quseir altijd veel.

• Paola

Is perfect bevallen.

Het eten ook. Gevarieerde gerechten, keuze in overvloed. Wat erg prettig was: het buffetgedeelte was d.m.v. een glazen wand afgescheiden van het restaurantgedeelte. Achter de glazen wand had je dan een warm en koud buffet en de ruimte bij het koud bufet was echt koel. Wel zo smakelijk toch ?

Het ontbijt was ook heel goed. Vele soorten brood (Héél vers brood mmmmm)

's middags was er behalve een lunch in het restaurant ook een zogenaamde snack bij het zwembad. Altijd salades, frietjes, pasta, stukjes pizza en nog ‘een extra’ zoals bijv. gehaktballetjes, soort shoarma, worstjes etc. die ter plekke werden gebakken.

En voor de jeugd (ik zie dat je een zoon hebt) is er het Xperience animatie team. Volleyballen, voetballen, tafeltennis, darten enfin je kent dat wel.

Paola

• Marjolein

Klinkt goed allemaal dan gaan we maar even kijken naar Calimera Habiba Beach. We dachten erover om naar Sharm el Sheik te gaan, zijn we nog nooit geweest, maar we zijn een beetje bang dat dat tegen gaat vallen omdat we in Marsa Alam/ El Quseir toch wel erge mooie riffen, vissen, schildpadden, haaien enzo gezien hebben. Het enige wat we na 13 keer Egypte nog niet gezien hebben zijn dolfijnen.

We hebben nog een zoon van 20 maar die gaat mee om te duiken, wij zelf snorkelen en vinden dat ook mooi genoeg.

• Frans

Tja Marjolijn,

Ik ken dat gevoel, ben al vele malen in Egypte geweest maar dolfijnen, nog nooit gezien.

Heb heel veel gezien maar die beesten nog nooit, keek altijd net de verkeerde kant op, of was weer net te laat.

De volgende keer ga ik er maar op vissen, wie weet sla ik een aan de haak.

Nee hoor zal ze vanzelf wel eens zien, maar hoop ze wel elke keer te zien.

M.vr.gr. Frans