Hilton Dahab

• Belinda

Hallo,

Mijn vriend en ik willen in april naar het Hilton Hotel in Dahab.

Heeft iemand daar ervaring mee??

En wij zijn gek op snorkelen. Kan je bij het hotel ook snorkelen of moet je dan met een taxi naar een andere plek?? Is dat dan ver??

Verder zijn alle tips van harte welkom.

Wat een vragen allemaal hé. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Belinda

• Jenny

Ik heb ff op de kaart in de Lonely Planet gekeken: het Hilton ligt idd aan het strand. Geen idee echter of er een mooi rif is om te snorkelen…

Het Hilton ligt eindje buiten het touristische deel van de stad. Als je dus een keer wilt winkelen of buiten het hotel wilt eten, ben je aangewezen op een taxi. Bij the Lighthouse kun je mooi snorkelen.

Buiten Dahab kun je mooi snorkelen bij the Blue Hole en the Island.

• Belinda

Ha Jenny,

Weet jij dan misschien ook of het reizen met een taxi een beetje “te doen” is??

En de kosten daarvan??

Dat we naar egypte willen is echt helemaal nieuw voor ons we weten dus eigenlijk helemaal niks over het land.

We weten alleen dat we in april weg willen met lekker weer en snorkelen doen we heel graag… Hebben al bij Barbados en Mauritius gesnorkeld.

Groetjes Belinda

• Jenny

Geen idee wat de kosten van een taxi zijn… (Meer dan een paar euro zal het niet zijn.) Maar heeft het Hilton geen shuttle bus naar de stad toe? En anders kunnen ze je vast helpen met het regelen van vervoer.

Maar Dahab is echt leuk! Ik zat afgelopen september in het Inmo Hotel (minder luxe dan het Hilton, haha) en heb me daar dusdanig goed vermaakt dat ik volgende maand terug ga.

Groet,

Jenny