Niet toeristisch Luxor

• John en Lyan

Hoi allemaal,

In februari gaan we weer naar Luxor. Nou vinden wij , behalve de bekende bezienswaardigheden, ook andere dingen van Luxor interessant. Zo waren we

in El Tud, op boerderijen, in Al Kodyrat en op de groothandelsmarkt van Luxor.

Kan iemand ons vertellen wat nog meer interessant is om naar toe te gaan?

En zijn er in de buurt van Luxor ook tuinbouwbedrijven die we kunnen bezoeken?

Wij hebben nl. zelf ook een groententeeltbedrijf. We zijn benieuwd naar jullie ideeen.

Groetjes John en Lyan.

• John en Lyan

Goedemorgen allemaal,

Ik kan me niet voorstellen dat er niemand van het prikbord hier een antwoord op weet. Lees dit bericht nog eens door, misschien komen de ideeen dan tevoorschijn.

Lyan.

• HPG

Dag,

Natuurlijk zijn er mensen die veel van Luxor weten.

Ik ben er wel eens een paar dagen geweest, maar weet ook niet precies alle ins en outs.

Maar er is ene Miriam Kok, die hier ook vaak raad gaf, die woont daar.

Ik heb haar e-mailadres even voor jullie opgezocht.

Dus schrijf eens een mailtje naar haar, zij kan jullie vast helpen.

Succes.

Henk

miriam_kok@ekit.com

• Frans

Hoi John en Lyan.

Wij zijn er een keer geweest en wat ons vooral is bijgebleven is de koetstocht geweest door een groot deel van luxor.

Ook hebben wij toen veel agrarische bedrijven gezien, is wel een beetje anders dan hier, maar je bent er al eens geweest dus dat hoef ik je niet meer te vertellen.

Verder is het paarde hospital leuk om te bezoeken, weet de naam niet meer geloof het Brooke hospital, deze dame heeft ontzettend veel gedaan aan het welzijn van de paarden en ezels.

Voor zover de mummie niet on tour is, king tut ligt daar ook.

Verder wens ik jullie heel veel plezier daar.

M.vr.gr. Frans.

• John en Lyan

Hoi,

Zie je wel dat jullie wel wat weten.

Bedankt voor de tips. We doen daar zeker wat mee.

Groetjes Lyan.John en Lyan schreef:

>

> Hoi allemaal,

> In februari gaan we weer naar Luxor. Nou vinden wij , behalve

> de bekende bezienswaardigheden, ook andere dingen van Luxor

> interessant. Zo waren we

> in El Tud, op boerderijen, in Al Kodyrat en op de

> groothandelsmarkt van Luxor.

> Kan iemand ons vertellen wat nog meer interessant is om naar

> toe te gaan?

> En zijn er in de buurt van Luxor ook tuinbouwbedrijven die we

> kunnen bezoeken?

> Wij hebben nl. zelf ook een groententeeltbedrijf. We zijn

> benieuwd naar jullie ideeen.

> Groetjes John en Lyan.

• Miriam Kok

Hai John en Lyan,

Wat leuk dat jullie zo gek van Luxor zijn! En zo te horen hebben jullie al veel gezien. Ben je al op Ard el Amal van Ans van der Valk geweest (ook in El Tod). Zij is daar een gehandicaptenboerderij aan het opzetten, met onder andere tuinbouw, maar ook een keramiekwerkplaats, een tweedehands winkeltje enz.

Verder heb ik in mijn familiekring (en die is ERG groot) behalve toeristische jobs als feluccamensen, kalechemensen, taxichauffeurs enz ook mensen die in de landbouw werken.

Als reisorganisatie bieden we behalve het standaardwerk ook excursies aan met “contact met de lokale bevolking” en dat kan een fietstocht zijn, een diner bij mensen thuis of wat je zelf graag zou willen organiseren maar niet kan (of durft :-)

Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt om een keer per email contact op te nemen.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok

• Miriam Kok

Hai Henk,

Thanx voor het compliment!

Groet uit Luxor,

Miriam

• HPG

Hallo,

Ik heb er indertijd ook eens een fietstocht gemaakt naar een koptische kerk.

Daarvoor moest je langs het vliegveld de “binnenlanden” in. Op de terugweg ben ik toen een paar keer een van de vele zijpaden ingeslagen.

Je werd overal vriendelijk toegeroepen en als ik had gewild bij elk gezin een kopje thee gedronken.

Dat was een leuke ervaring.

ok aan de overkant van de Nijl ben ik eens op een avond in een dorpje terecht gekomen waar een muziekfeest plaatsvond. Ik kreeg meteen de beste stoel aangeboden en had er weer een erg gezellige avond.

Als je een beetje avontuurlijke inslag hebt, beleef je er gegarandeerd een mooie tijd.

Henk.

• inge

Hallo

Ik kan me je reactie wel voorstellen. Omdat Luxor vooral ingesteld is op toeristen, begrijpen ze niet dat de mensen ook het gewone leven van de Egyptenaar wil zien.

Als je wil kan ik je wel aan iemand voorstellen die in een buitenwijk van Luxor een koffieshop heeft en ook appartementen voor de verhuur en verkoop heeft. Hij is vroeger gids geweest en is zeer betrouwbaar. hij zou je kunnen helpen om je de dingen te laten zien die je graag wilt zien.

Ik hoor het wel

gr. Inge