trouwen in Egypte.

• peter

Ik heb een vraagje, Mijn nichtje heeft op vakantie in Egypte een jongen ontmoet. Na een tweede vakantie kwam ze terug met een officieel formulier dat ze daar getrouwd was. Volgens haar is het huwelijk niet in Nederland geldig maar heeft hij dat formulier nodig om daar met haar over straat mogen lopen. Ik vind het een raar verhaal en vertrouw het niet helemaal. Heeft iemand hier ervaring mee?

• HPG

Dag Peter,

Dat klopt inderdaad.

Hier is dat papier niet rechtsgeldig, maar een Egyptische man mag officieel niet met een ongehuwde vrouw b.v de nacht doorbrengen.

Ze kunnen dan trouwens niet eens een appartement huren of een kamer in een hotel boeken.

Maar ik denk dat je wel betere antwoorden zult krijgen.

Maar voorlopig heb je iets.

Groet,

Henk.

• stanley(aquacentre)

hoi peter het klop wel wat henk zeg hoor is in nederland niet geldig en het is alleen hier geldig voor hem om samen te wonen en over straat te lopen voor de rest stelt het niets voor gr stanley HPG schreef:

>

> Dag Peter,

> Dat klopt inderdaad.

> Hier is dat papier niet rechtsgeldig, maar een Egyptische man

> mag officieel niet met een ongehuwde vrouw b.v de nacht

> doorbrengen.

> Ze kunnen dan trouwens niet eens een appartement huren of een

> kamer in een hotel boeken.

> Maar ik denk dat je wel betere antwoorden zult krijgen.

> Maar voorlopig heb je iets.

> Groet,

> Henk.

• Jol

Beste Peter,

Zo,n “huwelijk” heet een Orfi huwelijk dat verder niet gelegaliseerd wordt bij een egyptische rechtbank. Het is niet rechtsgeldig in Nederland.

Orfi huwelijken tussen egyptenaren en “buitenlandse” vrouwen wordt niet echt als “zuiver” meer gezien. Wat men vaak niet weet is dat ze allerlei bedingen hadden kunnen opnemen in dat contract, zoals een bedrag aan alimentatie bij een eventuele scheiding, het recht om alleen te reizen, het recht om echtscheiding aan te vragen, het recht om buitenshuis te gaan werken en dat soort zaken meer. Dat moet in Egypte al in het huwelijkscontract worden vastgelegd. Het klinkt niet erg romantisch, maar als ze het niet doen kan dat later gevolgen hebben.

Jol

• peter

Alvast bedankt voor jullie reakties. Maar kan het niet zijn dat die Egyptenaar dat papiertje alleen maar nodig heeft om bijvoorbeeld het land uit te mogen?

• Frans

Nee Peter zo gemakkelijk gaat dat niet, komt heel wat bij kijken als ze het land uit willen. Hij kan dat vodje alleen gebruiken om een kamer te huren, en om met haar over straat te lopen, heeft hij dat niet dan verdwijnt hij achter de tralies, zo gemakkelijk gaat dat daar. Tenminste bij hun eigen onderdanen.

Groet, Frans

• joke

dag jol,

ben blij dat je er weer bent !!!!!!

groeten,

joke

• Petr@work

Een orfi kan geregistreerd worden bij een rechtbank, en is niet in alle gevallen zo onschuldig als dat het lijkt.

Het is natuurlijk sowieso dom om een papier te onderteken waarvan je de tekst niet kunt lezen omdat er Arabische tekens op staan, nog dommer is het dat meestal de vrouwen het papiertje niet mee naar huis nemen, zodat hij ermee kan doen wat ze wil.

Er zijn publicaties over vrouwen die een orfi hadden, vriendje aan de kant werd gezet, nieuw vriendje kregen, daar ook een orfi mee afsloten, en vervolgd werden voor bigamie…

En allemaal doordat ze iets getekend hebben waarvan ze geen idee hebben wat het inhoudt.

• patry

ging het maar he met een orfi naar nederland komen was voor heel veel steletjes het leven een stuk makelijker

• Annick

Het hangt ervan af welk contract het is. Een registreerd huwelijk (gehuwd voor een rechter) of een orfi contract (bij een advocaat ) .Wat staat erin ? U mag mij altijd mailen.