snorkelen/wind in januari in Marsa Alam?

• Joske

Hallo, ik weet dat Hurgada in januari nogal winderig is, reden waarom ik de laatste jaren naar Sharm ben geweest. Nu wil ik vragen weet iemand hoe dat in Marsa Alam of El Quesir is? Maakt het nog uit of je zo zuidelijk mogelijk zit b.v. in Brayka Bay? Het gaat mij om het snorkelen: daar zijn wij tweeën gek van en ik hoorde dat daar prachtige snorkelparadijzen zijn, maar als het hard waait, valt er niet veel te snorkelen.

Alvast bedankt voor reactie met de site wunderground kwam ik niet verder dan de homepage helaas.

• Marjolein

Hoi

Brayka Bay ligt in een baai dus ook al waait het hard je kan er altijd in de baai snorkelen. Wij zijn 2keer in Brayka Bay geweest en het is erg mooi, mooi rif, goed hotel. Vorig jaar in Akassia Swiss geweest in december en inderdaad 2 van de 11dagen rode vlag dus dan mag je niet de zee in. Brayka Bay is in de winter ideaal en zomers een stuk warmer dan een hotel aan open zee.

• Joske

Dankjewel voor je reactie. We zijn gisteren naar het reisbureau geweest om te boeken voor een 22-daags verblijf in Brayka Bay en wat denk je????? Er mochten alleen voor 8-daagse reizen geboekt worden. Hoewel er nog 4 plaatsen in het vliegtuig op de heenreis waren en 7 op de terugreis. Maar het boekingsform pakte het niet, waarna de reisagente belde en te horen kreeg: i.v.m. de crocusvakantie mochten er alleen 8-daagse reizen geboekt worden, want ze konden niet een vliegtuig “leeg”terug laten vliegen naar nederland. Nou ik snapte er niets van want ik vroeg: blijven de vkliegtuigen dan in Marsa Alam om de week daarna de crocusmensen terug te vliegen???? Ik dacht: ze moeten toch evengoed terugvliegen om de crocusmensen op te halen in Nederland? Bovendien waren er nog plaatsen op de terugvlucht!!!!( do.dag 7 febr.). Jammer hoor, had me erg verheugd: had zelfs al het reisverhaal van traveljunk uitgeprint over Brayka Bay! Nu gaan we naar Sharm el Sheik naar hotel Dreams Beach.Daar schijn je ook nogal mooi te kunnen snorkelen.

• Marjolein

Jammer dat Brayka Bay niet gelukt is. Als je volgende keer weer naar een speciaal hotel wilt en het vanaf nederland niet mogelijk is moet je eens vanaf Belgie of Duitsland proberen. Daar is zoveel meer mogelijk dan vanaf Nederland. Hier hebben de reisburo's inderdaad rare regeltjes met de vakantieperiodes. Is in Duitsland en Belgie allemaal veel minder. Sharm el Sheik is vast ook heel mooi maar houd Brayka Bay toch nog maar in gedachte voor de volgende vakantie.

• wil grefkens

wij gaan op 31 januari naar marsa alam. hotel akassia swiss resort. is er iemand die mij kan zeggen hoe het weer dan is, en wat ik kan verwachten van het hotel. wij zijn in maart naar sharm-el-sheik geweest, in hotel hilton waterfalls resort. dit was super. ook vorig jaar in noria resort geweest. was ook heel goed. dus wij zijn benieuwd. groetjes

• Marjolein

Wij zijn vorig jaar met kerst in Akassia Swiss geweest, een erg goed hotel. Het weer was ook goed alleen soms een wat harde wind maar achter je windscherm goed vol te houden in het zonnetje. Om te snorkelen was het soms wat koud. We hebben wel iedere dag gesnorkeld maar na een half uur kregen we het toch wel koud. Af en toe ook een rode vlag door de wind maar dat was altijd maar een paar uur en dan kan je met het gratis hotel bus naar een baai verderop waar je ook met wat meer wind kan snorkelen.