hondje mee

• Joske

Wie weet of ik mn hondje gewoon mee kan nemen naar Egypte? Ze heeft een eu dierenpaspoort en alle inentingen.

• Jol

Goh, Joske, je post trok mijn aandacht. Bedoel je voor vakantie of voor langere tijd?

Als je voor vakantie bedoelt denk ik niet dat het een goed idee is.

Dieren zijn niet toegestaan in de hotels.

Jol

• Joske

Ik bedoelde inderdaad voor vakantie. Ben net een maand in Portugal geweest en de hondenoppas is geen succes geworden: blafte de hele dag en werd weer onzindelijk. In januari wil ik drie weken naar Egypte en wilde haar idd meenemen.

• stanley(aquacentre)

hoi joske je kun wel je hond mee nemen maar dan zal je hier een huis -flat moeten huren voor 3 weken dat is wel mogelijk hier dan kun je zelf naar het strand want de hond mag hier in het centrum niet mee naar het strand er zijn wel hotels waar de hond mee mag maar weinig en niet in het centrum . maar dan heb je wel je hond bij je als je thuis komt wil je meer info stuur dan een email gr stanley

• Arian

Dag Joske,

Dan zou ik de hond inderdaad maar thuislaten of naar een andere oplossing zoeken, want zoals Jol al schrijft worden honden in Egypte inderdaad niet in hotels toegestaan.

Arian

• Joske

Dank jullie wel voor alle reacties. Wat ik ook wel graag zou willen weten is er quarantaine of zoiets in Egypte of is een EU dierenpaspoort voldoende?

• noetisis

normaal is een eu paspoort genoeg plus eengezondheidsverklaring en de papier van de hondsdolheid enting alleen denk dat je je moet afvragen of je je hond er een plezier mee doet, ik ken honden die in egypte leven en nog steeds niet gewend zijn aan de temperatuur daar .Let wel boven de 6 kg moet in het laadruimten vliegen je zult haar dan ook kalmeringsdruppels moeten geven ik weet niet of het je allemaal waardt is . Daarbij zul je de hond appart moeten melden op het hondencargo van bv schiphol bij vertrek vanaf schiphol moet je haar bij het in checken meteen afgeven en zal het naar mijn inziens een hoop problemen kunnen geven op egypte airport ik weet dus niet hoe het bij terug komst op schiphol .een vriend van ons is fokker en die heeft geimporteerd vanuit America en dat bracht dit al allemaal met zich mee .Als je nog vragen hebt hoor ik het graag

• stanley(aquacentre)

hoi joske het is hier geen probleem als je je hond mee neemt ik heb al verschillende keren mijn honden mee genomen naar hurghada en ook naar nederland vanaf hier vandaan is het heelemaal geen probleem je moet alleen melden als je boekt dat je ook een hond mee wilt nemen en dan hoor je van zelf wel hoe en wat je moet doen ik 3 weken geleden nog klanten van mij met een hond van hier vandaan naar nederland gestuurd dus maak je niet druk om dat ofzo gr stan