We zijn net terug van een week Egypte. Omdat ik in de voorbereiding veel info van dit prikbord heb gehaald geef ik nu mijn ervaringen terug.
We zijn met z'n 4-ren (met zoon van 18 en dochter van 15) eerst 4 dagen in een all incl. resort in Hurghada geweest. Hoewel wij geen types zijn voor compleet verzorgde vakanties en ik me herken in de opmerkingen hieronder over de Russen, is het ons goed bevallen. 4 dagen vonden wij overigens precies genoeg. Nadeel van all incl. vind ik wel dat je toch teveel in het resort blijft hangen en te weinig van de omgeving ziet. We hebben wel een dag gedoken: zeer de moeite waard.
De avond dag zijn we in Hurghada geweest. Ik vond het veel leuker en “Egyptischer” dan ik had verwacht.
We zijn heen van Brussel op Hurghada gevlogen. Na 4 dagen zijn we met een nachtbus naar Cairo gereisd. Hier hebben we 2 volle dagen doorgebracht.
Wij vonden de combinatie van Hurghada en Cairo ideaal. Vanaf Cairo zij we teruggevlogen naar Brussel. Bij het vliegveld van Brussel kan je de auto voor een redelijk bedrag parkeren. Je kan via internet alles (behalve de busreis) vantevoren makkelijk regelen. Dit is volgens ons goedkoper dan de georganiseerde reizen.
Cairo vonden wij erg chaotisch maar toch zeer de moeite waard. Naast de pyramides en het Egyptisch museum hebben wij vooral het oude islamitische gedeelte van Cairo bezocht.
Uiteraard wil iedereen wat aan je verdienen. Als je vriendelijk blijft en “sjokran”
(dank u) zegt valt dit allemaal erg mee. Wij vonden de meeste mensen erg open en vriendelijk.
Egypte is een erg goedkoop land. Natuurlijk wordt je hier en daar voor een paar euro afgezet. Volgens mij moet je je daar niet teveel aan storen.
Misschien plaats ik later nog wat info over het Primasol Aqua Blue Resort en duikschool Deep Divers in Hurghada, op de Hurghada prikpagina.
groet, Henk