1e ervaring Egypte

• henhou

We zijn net terug van een week Egypte. Omdat ik in de voorbereiding veel info van dit prikbord heb gehaald geef ik nu mijn ervaringen terug.

We zijn met z'n 4-ren (met zoon van 18 en dochter van 15) eerst 4 dagen in een all incl. resort in Hurghada geweest. Hoewel wij geen types zijn voor compleet verzorgde vakanties en ik me herken in de opmerkingen hieronder over de Russen, is het ons goed bevallen. 4 dagen vonden wij overigens precies genoeg. Nadeel van all incl. vind ik wel dat je toch teveel in het resort blijft hangen en te weinig van de omgeving ziet. We hebben wel een dag gedoken: zeer de moeite waard.

De avond dag zijn we in Hurghada geweest. Ik vond het veel leuker en “Egyptischer” dan ik had verwacht.

We zijn heen van Brussel op Hurghada gevlogen. Na 4 dagen zijn we met een nachtbus naar Cairo gereisd. Hier hebben we 2 volle dagen doorgebracht.

Wij vonden de combinatie van Hurghada en Cairo ideaal. Vanaf Cairo zij we teruggevlogen naar Brussel. Bij het vliegveld van Brussel kan je de auto voor een redelijk bedrag parkeren. Je kan via internet alles (behalve de busreis) vantevoren makkelijk regelen. Dit is volgens ons goedkoper dan de georganiseerde reizen.

Cairo vonden wij erg chaotisch maar toch zeer de moeite waard. Naast de pyramides en het Egyptisch museum hebben wij vooral het oude islamitische gedeelte van Cairo bezocht.

Uiteraard wil iedereen wat aan je verdienen. Als je vriendelijk blijft en “sjokran”

(dank u) zegt valt dit allemaal erg mee. Wij vonden de meeste mensen erg open en vriendelijk.

Egypte is een erg goedkoop land. Natuurlijk wordt je hier en daar voor een paar euro afgezet. Volgens mij moet je je daar niet teveel aan storen.

Misschien plaats ik later nog wat info over het Primasol Aqua Blue Resort en duikschool Deep Divers in Hurghada, op de Hurghada prikpagina.

groet, Henk

• Frans

Hoi Henk.

Mooi om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Hoeveel kost het parkeren op Brussel met de auto?

Denk dat je met het laatste onderwerp misschien ook maar beter even kan wachten.

Groet, Frans.

• marga & Henry

http://www.brusselsairport.be/nl/parking_transport/parking2/parkingRates

op het q park kost het voor 11 dagen ongeveer 129 euroen op het p3 dek 99

• Sandra

Zijn jullie zelf naar Cairo gegaan of georganiseerd?

Wij gaan over 3 weken een dag naar Cairo met het vliegtuig en ik vraag me af

hoe je het gemakkelijkst bij bijv de pyramides en het museum kan komen.

Ik heb de vraag al gesteld op deze site maar nog geen respons gekregen.

Hebben jullie tips voor ons?

• henhou

Wij zijn ongeorganiseerd naar Cairo gegaan. We hebben een luxe nachtbus vanaf Hurghada genomen. Dit kostte ca. € 9 p.p. De reis duurde 6 uur. De bus stopt in Cairo vlak bij het Egyptisch museum. Vanaf het museum naar de pyramides is het ongeveer een half uur met de taxi (ca. € 5). Wij hebben eerst onze spullen naar het hotel gebracht en hebben vervolgens eerst de pyramides bezocht. Dit omdat het 's morgens nog niet zo heet was. Dit zal in november misschien niet meer zo van belang zijn.

Je kan overigens heel goed voor een zeer redelijke prijs in Cairo overnachten. Wij betaalden € 14 p.p.p.n. (incl ontbijt) voor een goed hotel met zwembad vlak bij de pyramides.

Van het vliegveld naar de pyramides moet je minimaal rekenen op 1 uur reistijd met een taxi. Wij hebben voor de taxirit van ons hotel naar het vliegveld ca. € 13 betaald.

Voor de duidelijkheid: ik ben zeker geen Egyptekenner. Anderen kunnen misschien betere tips geven.

In ieder geval veel plezier in Egypte.

groet,

Henk

• henhou

Wij hebben voor 8 dagen € 84 betaald op het P3 dek. De eerste week kost € 79. Daarna € 5 per dag.

De P3 garage is recht tegenover de aankomst-, en vertrekhal.

• Sandra

Dank je wel voor de informatie Henk.

Het geeft niet dat je geen kenner bent, alle tips en info zijn welkom hoor.

Groetjes,

Sandra.