Trein Cairo-Luxor

• Karel

Mensen, wat is het misschien goed, of handig? De nachttrein van Cairo naar Luxor, of de dagtrein naar Luxor. En is er veel te zien onderweg?

Bedankt

• Rene

Dagtrein! Ten eerste omdat het uitzicht prachtig is, het geeft een prahtig beeld van het land buiten de grote steden. Ten tweede omdat het een uitgelezen manier is om in contact te komen met Egyptenaren, erg gezellig.

Het is een lange rit, volgens mij rond de 12 uur, maar zeker de moeite waard!

• Miriam Kok

Hai Karel,

Ik ben het met Rene eens, de dagtrein! Veel te zien en leuk om met de Egyptenaren te kunnen praten.

De treinreis Cairo-Luxor is ongeveer 10 uur en dat vind ik ook gelijk een nadeel van de nachttrein/slaaptrein, ze komen tussen 5 en 6 uur in de ochtend in Luxor aan en dat is wel erg vroeg.

Veel plezier!

Groet uit Luxor,

Miriam

• Karel

Sorry! maar welke kant kun je het beste zitten!!! Links aan de kant van de Nijl!!! Of de andere kant.

Bedankt

• Rene

Maakt eigenlijk niet veel uit, je ziet toch niet zoveel van de Nijl. Je rijdt meest door landbouwgebied op een stukje van de rivier af. En, op een gegeven moment steek je ook over, dus….

• Frans

Nog even een tip, neem van die geurende zakdoekjes en toiletpapier mee.

De zakdoekjes heb je nodig om onder je neus te houden als je naar het toilet gaat, het papier waar het voor bedoeld is, want dat is er meestal niet.

Verder een erg ruime trein en een geweldige ervaring.Veel plezier,

Frans.

• Karel

Mensen bedankt voor jullie tips. Ik neem dus de dag trein en ga genieten.

karel

• Wilma V.

Prima beslissing om met de dagtrein te gaan van Cairo naar Luxor. Heb het zelf een aantal keren gedaan, zat iedere keer bij toeval aan de rechterkant van de trein en ik heb me geen moment verveeld: het uitzicht; de mensen met wie je in contact komt. Geweldig. Zelf neem ik naast naast de hierboven al aanbevolen doekjes ook altijd iets mee i.v.m. de airco die wel eens te fris kan aanvoelen.

Wens je een geweldige reis toe en……………..over een paar weken denk ik ook wel weer deze treinrit te gaan maken.

• Zusje

Hallo,

Waar boek je de trein?

Kan ik al ergens een site vinden?

groet Tineke

• monica

Probeer seat61.com even.

Deze pagina verwijst weer naar een pagina waar je rechtstreeks de trein kan boeken.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.