sluis gesloten?

• marga & Henry

Nou las ik dat in december de sluis gesloten is.? Wij gaan dus de do de 29ste nov. naar Luxor.Die dag naar Karnak en Luxor.vrijdag westelijke oever en vaart de boot verder naar Esna. Zat.Esna en Edfu en dan weer verder varen naar Kom Ombo.Zond. Kom Ombo en verder varen richting Aswan. Maandag met de bus naar Abou Simbel en dan met een binnenlandse vlucht naar Cairo waar we ook nog 2 dgn excursie hebben en bijgeboekt hebben t/m zondagavond waarna we weer sávonds terug vliegen. (vandaar mijn vraag over de tips voor cairo, enkele vragen terug). Wat houdt dat precies in voor ons als de sluis gesloten is? Welke schoenen kun je het beste aantrekken? En hoe zit het met de temperaturen van die plaatsen in Egypte rond die tijd? Hoe zit t met de fooien op de boot ? Vooraf of achteraf? Weet iemand waar de dansende Djerwishen een voorstelling geven en hoe vaak? The pharaonic village is dat leuk om naar toe te gaan? Poeh poeh dat is t wel even weer. Hoe heet zoiets voorpret ! Maar 29 nov. duurt nog zolang….

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marga & Henry

• monica

Hallo Marga,

Elk half jaar gaan de sluizen bij Esna in onderhoud.

Dat houdt dan in dat de cruiseboten alleen varen tussen aswan en esna.

Je stapt dus op de boot in Esna en niet in luxor.

Vandaaruit vertrekt de boot meestal dezelfde dag richting aswan.

Voordeel geeft dit voor een toerist niet.

Zou je in luxor opstappen dan heb je nog even de gelegenheid om luxor te verkennen. Gezien jullie schema zal dat er niet echt van komen.

Zo een rondreis is erg leuk maar ook erg hectisch.

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan en had echt het idee dat die 8 dagen dat ik in egypte zat er wel 15 waren, zoveel heb ik in een korte tijd gezien.

Wat betreft schoenen. Een paar lekkere wandelschoenen zijn fijn, maar neem ook gewoon een zomerschoentje mee. Ze zijn heel hard bezig om alles in egypte toegankelijker te maken en alles is netjes bestraat. Dus je hoeft niet echt zwaar door het stof.

Geniet er lekker van. Dat ga ik straks ook doen (nog 18 dagen te gaan)

Monica

• marga & Henry

Bedankt voor je tips. Ach mischien hebben we geluk aangezien we de 29ste vertrekken dat we nog net voor dat de sluis gesloten wordt we er nog net door kunnen….Had id nog gehoopt luxor nog te kunnen ontdekken. Maar we zien t wel.

groetjes Marga