3 weken Egypte

• Karel

Beste mensen, ik ga binnenkort 3 weken naar Egypte om rond te reizen. En nu is mijn vraag? Wat moet ik zeker zien, buiten de Pyramides,Luxor, Abu simbel en cairo!

Bedankt alvast

• monica

Reis je met een reisorganisatie of alleen.

Als je met een reisorganisatie reist bieden zij al heel veel aan.

Niet alleen de standaard bezoekjes maar ook een eventueel ezel-/kameel ritje of een ritje in een koetsje.

Als er veel wind staat is in ieder geval een tochtje met de faluka een aanrader.

Als je in luxor bent probeer dan ook wat tijd te vinden voor Medinet Habu.

Dit is een hele mooie tempel die vaak niet op het lijstje van reisorganisaties voorkomt. De valley's of the queens is ook heel leuk.

In luxor is het goed mogelijk om de westbank op een gehuurde fiets te verkennen.

Dat is dus ook heel leuk om te doen.

• inge

Wat ik zelf heel leuk en belangrijk vind als in Egypte bent, is de mensen te ontmoeten. Dan bedoel ik niet de schreeuwende marktkoopman of winkelier, de taxichauffeur en de koetsier, maar de echte mensen. Zien hoe ze leven en wonen. Met ze praten en genieten van gastvrijheid.

Als je alleen gaat, dus niet georganiseerd is deze kans groter dat je ze ontmoet als dat je met een organisatie gaat. Wel is het belangrijk dat je een gids hebt die je kunt vertrouwen want anders is de kans dat je leeggeplukt wordt erg groot. Een Egyptenaar leeft van het toerisme en weet heel goed de toerist te bewerken. Ze zijn het hun hele leven gewent. Voor hun ben je rijk en is het volkomen gerechtvaardigt om leeggeplukt te worden, je hebt toch genoeg!

Mocht je een contactpersoon willen in Egypte kan ik je wel een betrouwbaar iemand aanbevelen.

• Rene

* Sinai: Catharina Klooster, beklimmen Mount Sinai, Coloured Canyons, snorkelen/duiken

* Alexandrië: leuke stad om een dag vanuit Cairo te doen

* Kamelenmarkt in Daraw, vlakbij Aswan

* Niet toeristisch deel van de Khan el Khalily in Cairo

* Pyramideveld van Dahshur

* Museum in Luxor

Kan nog wel ff doorgaan, maar dan moet je denk ik 6 weken gaan ;-)