Dahab, Hurghada, Sharm al Sheik of Marsa Alam?

• timo77

Hallo,

Ik wil in november met mijn vriendin richting egypte, voor 1 week. Nu word je bestookt met last minutes naar diversen zonbestemmingen in egypte. Maar wat is de mooiste/leukste/minst verpeste kustplaats aan de rode zee in Egypte?

- Dahab

- Sharm al Sheik

- Hurhgada

- Marsa Alam

Wij willen ook graag 2 dagen naar de pyramides, Luxor, Aswan, of de Nijl. Zijn dit soort excursies goed te boeken in die plaatsen? Of zijn de afstanden te ver? Wat is de mooiste duiklocatie?

Voor meer tips….heel graag!

Thijmen

• arian

dan zou ik Hurghada in ieder geval links laten liggen.

kompleet verpeste riffen.

dan kan ik je Marsa alam of Dahab aanraden.

voor excursies naar alle genoemde plaatsen is de afstand wel erg ver we.

vanuit Hurghada: luxor

sharm en Dahab: pyramides

marsa alam luxor en aswan

persoonlijk geef ik de voorkeur aan of duiken of excursies als je maar een week hebt.

arian

• joke

je kunt vanuit hurghada óók met een dagtocht naar de pyramides van gizeh, sfinx, je ziet dan ook het museum, bazaar en een stuk wervelend verkeer in cairo, je vertrekt om 2.00 in de nacht en om 11 uur in de avond ben je ongeveer weer “thuis”.

je kunt ook voor 2 dagen boeken,

deze 1 á 2 daagse kun je ook per vliegtuig boeken.

veel plezier,

groeten, joke.

• arian

joke schreef:

>

je vertrekt om

> 2.00 in de nacht en om 11 uur in de avond ben je ongeveer

> weer “thuis”.

> je kunt ook voor 2 dagen boeken,

> deze 1 á 2 daagse kun je ook per vliegtuig boeken.

> veel plezier,

> groeten, joke.

dus zoals ik al schreef is het beter of weekje te gaan duiken duiken of een weekje excursie te doen.

het is nog beter, maar dan moet je langer de tijd hebben om eerst excursies te doen en dan vakantie afsluiten met duiken/relaxen.

groet

arian

• Jenny

Ik ben alleen nog maar een weekje in Dahab geweest (sept 2007), maar dat was echt top! Niet overspoeld door touristen, gezellige kleine hotelletjes en leuke restaurants. De duiksites zijn super, zeker wanneer je met kamelen ook naar de meer afgelegen sites trekt, bv Ras Abu Gallum.

Ook kun je uitstapjes maken naar de Sinai met het Catherine Klooster.

E die pyramides? Die komen rond de kerst aan de beurt :)

Groet,

Jenny