sofitel karnak

• orpo

was er iemand in sofitel karnak?ervaringen.we vertrekken in november.blijkbaar kunnen we een balonvaart boeken ;iemand ervaring? alvast bedankt

• mohamed

Hoi

softel karnak is heel mooi nieuwe hotel hij laag meteen bij de Nijl 4km van de stad

• monica

Ik heb juni 2005 een aantal dagen sofitel karnak gezeten via sky travel.

Super mooi hotel met aangelegde tuin en aan de nijl nog een heel mooi terras.

Eten was ook dik in orde.

Zwembad: behoorlijk groot. Ik was er in juni dus het zwembad was populair.

Je kan liggend aan het zwembad alles bestellen, vooral de hamburgers waren zeer groot en zeer lekker.

Kamers: ik vond ze oke, het is laagbouw dus je zit niet in een hoog flatgebouw.

Nadeel van dit hotel (als je het een nadeel kunt noemen) is dat het buiten luxor ligt. Dagelijks gaat er een bootje dat heen en weer vaart en aanlegt onder het old winterpalace. Er rijdt ook de hele dag door een klein busjes (airconditioned). Bij de receptie liggen er schema's van zowel de boot al van het busje.

Sofitel Karnak ligt wel dicht bij het karnak complex, dus dat kan je lopend af.

Wat betreft ballonvaren. Beneden de cornisch in luxor (bij de pont kan je met een trapje naar beneden, daar zijn ook winkeltje) en anders bij het old winter palace (zeer oud mooi gebouw aan de cornisch) zijn er diverse winkeltje die uitstapje en ballonvaarten organiseren. Dit wordt gedaan op de westbank en je moet zeer vroeg uit de veren om hieraan mee te doen. Mijn vriend heeft het vorig jaar maart gedaan en als alles meezit doen we het dit jaar ook weer. Het is wel prijzig.

Vorig jaar lag de prijs nog rond de 120 euro. Wat de prijs nu is, geen idee.

Dit was het geloof ik,

Veel plezier in luxor en laat je niet gek maken door de egyptenaren.

La= Nee en Shukran = bedankt

La shukran = nee bedankt.

• orpo

alvast bedankt voor de info ;we zien er naar uit